התושבים בעוטף עזה ממשיכים להתמודד עם שגרת בלוני הנפץ שמשוגרים אליהם באופן יומיומי, במה שהם מכנים "שיגרע", כאשר גם היום (שלישי) אותרו מספר בלונים עם חפצים חשודים שחוברו אליהם. הם מבהירים כי בשנתיים האחרונות נמשכת ההיערכות הביטחונית שלהם, והם מלאי תקווה שהכל יסתיים ביום אחד.

יעל רז-לחייני, תושבת נחל עוז, אמרה ל"מעריב", כי "לא מתוכננים צעדים ממשיים בתחום היישובים בימים הקרובים, מלבד המשך האזהרה לילדים לא להתקרב לבלוני הנפץ. הרי, בימים האחרונים היו לנו אזעקות של צבע אדום, והמצב הביטחוני כאן ממשיך להיות מתוח כמו בשנתיים האחרונות. בינתיים, כוחות הביטחון מגיבים לאירועים מרצועת עזה".

מעיין שניאור, תושבת נתיב העשרה, אמרה כי "לצערנו שוב אותן תחושות חזקות של התחממות הגזרה ומתח באוויר. הטרור שוב תופס תאוצה. איומים בכל הרשתות. הדי הפיצוצים שוב קרבים. ובינתיים, על אף התגברות טרור הבלונים בימים האחרונים שום תגובה של הממשלה".

כאמור, הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לכיוון ישראל נמשכת כששני בלוני נפץ אותרו הבוקר בשטחי המועצה האזורית שער הנגב, אחד בשטח חקלאי והשני בתוך חממה.

בשעות אחר הצהריים, צרור בלונים נוסף, מחובר למטען מאולתר, נחת ליד קרית גת. בנוסף, בלון תבערה נוסף התפוצץ על גדר המערכת ממזרח לחאן יונס. גם הפלסטינים דיווחו על שמיעת פיצוץ באזור, אך לא היו נפגעים.

בנוסף, מפגינים פלסטינים הבעירו צמיגים ממזרח לחאן יונס, לאחר שהתאספו במקום, בהיענות לקריאה של הוועד העליון לצעדות השיבה ושבירת המצור, להפגין בימי שלישי ורביעי, במקביל להכרזה על עסקת המאה בבית הלבן, ולפגישותיו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ועם יו"ר כחול לבן, בני גנץ.