נס ברמת הגולן: ארבעה לוחמי גולני מאוגדה 36 נפצעו אתמול בערב באורח קל מהתפוצצות קל הלילה (בין ראשון לשני) מהתפוצצות פגז מרגמה במהלך תרגיל צבאי בצפון הארץ. שלושה מהפצועים פונו לבית החולים בגלל כאבים וצלצולים באוזניים וחייל נוסף היה יחף ונכווה ברגלו. הפיצוץ אירע לאחר שהפגז התקלח ממדורה שהדליקו החיילים על מנת להתחמם. כל הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים זיו שבצפת.

כאמור מהתחקיר הראשוני עולה כי החיילים הדליקו מדורה עם רפסודות בתוך בור שהיה בו נפלים ישנים. לאחר כעשרים דקות מרגע הדלקת המדורה, נשמע פיצוץ קטן בתוך הבור אך החיילים לא ייחסו לכך חשיבות, וכחצי דקה לאחריו, אירע פיצוץ גדול אשר הרים את המדורה באוויר וגרם לבהלה גדולה בקרב החיילים.

עוד עולה כי בעת הדלקת המדורה, החיילים שהו בשטח לבד ללא מפקדים, ומהתחקור הראשוני של אלה שהדליקו את המדורה, תיארו כי הבור היה מלא באשפה ונפלים ישנים אשר חלקם נראו לעין אך החיילים לא ייחסו לכך חשיבות והדליקו  את המדורה. האירוע התרחש בשטח אש, וטרם התבהר מה היה סוג הנפל שהתפוצץ, אך לאחר כיבוי המדובר, הבחין הסמ״פ בנפלים שלא התפוצצו.

בחודש שעבר התרחשו כמה אירועי בטיחות בצבא. בתחילת חודש דצמבר, התרחשה תאונת אימונים במהלכה טנק צה"לי התהפך ברמת הגולן. באירוע לא היו נפגעים ונסיבותיו בבדיקה. כמה ימים מאוחר יותר, נפגע באורח קשה לוחם צה"ל כבן 19, לאחר שנפגע מרכב אזרחי בתאונת דרכים ברמת הגולן. מצה"ל נמסר כי האירוע מתוחקר, והודעה נמסרה למשפחתו של החייל. המשטרה מסרה כי פתחה בחקירת התאונה.  

התאונה התרחשה בכביש 808, בסמוך למושב יונתן שברמת הגולן. צוות מד"א, בסיוע כוח רפואה של צה"ל, העניק ללוחם טיפול ראשוני במקום ופינה אותו במסוק לבית החולים רמב"ם שבחיפה. הוא מורדם ומונשם וסובל מחבלה רב מערכתית.