דובר צה"ל התיר היום (שלישי) לפרסום כי לפני שלושה חודשים סיכלו כוחות זרוע הים, בשיתוף כוחות שב"כ, ניסיון הברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה מהשטח הימי בצפון רצועת סיני. 

מערך השליטה הימי איתר את הכלי החשוד בהברחה והכווין אליו את לוחמי פלגה 916 ולוחמי יחידת סנפיר של זרוע הים. לאחר מרדף, נעצר כלי השיט ושני פעילי הטרור שעליו הועברו לחקירת כוחות הביטחון. מחקירתם של פעילי הטרור התגלה כי אמצעי הלחימה יועדו לשמש את כוחות הקומנדו הימיים של ארגון הטרור חמאס. 

בשמונת החודשים האחרונים זיהה צה"ל כי חמאס הגביר את מאמציו להבריח אמצעי לחימה (אמל"ח) מן הים לרצועת עזה - בעקבות הפעילות האפקטיבית של המצרים בציר פילדלפי נגד מנהרות ההברחה אל הרצועה, שצמצמה בשנים האחרונות את חדירת האמל"ח וחומרי הנפץ מסיני.

כיוון שפעילי חמאס מתקשים להעביר את האמל"ח דרך הגבול המשותף לרצועת עזה - מעל לאדמה או מתחתיה - ריכז ארגון הטרור את מאמציו בפיתוח ציר הברחות ימי מסיני. ראשיתו בחופי מצרים שלשפת הים התיכון. משם מוברח האמל"ח באמצעות סירות קטנות, הנראות כסירות דייגים תמימות, אל הרצועה. אומנם ניסיונות כאלה אינם חסרי תקדים ברצועה, אבל בחודשים האחרונים זיהה חיל הים מגמת התגברות ניכרת.

בחודש יוני פרסם צה"ל כי כמה שבועות קודם לכן עצרו לוחמי חיל הים שני כלי שיט שניסו להבריח חומרים לרצועה המשמשים את חמאס לייצור טילים. עם זה, משיקולי ביטחון שונים, לא כל פעילויות סיכול ההברחות ותפיסות האמל"ח וחומרי הנפץ פורסמו עד כה. זאת ועוד: במערכת הביטחון הישראלית מביאים בחשבון כי לא כל ניסיונות ההברחה נבלמים וכי חלק מהאמל"ח אומנם מגיע לידי ארגון הטרור השולט ברצועה.