כחודש לאחר שמספר מטוסי קרב של חיל האוויר ניזוקו כתוצאה ממזג האוויר הסוער שפקד את הארץ בחודש שעבר, פרסם הערב (שלישי) חיל האוויר את ממצאי תחקיר ביניים, בראשות מפקד החיל, אלוף עמיקם נורקין, בנושא. מפקד בסיס חצור, אל"מ ע', ביקש לסיים את תפקידו מתוך הבנה כי טעה באופן שניהל את האירוע, ונורקין אישר את בקשתו.

מהתחקיר עלה כי הבסיס נערך באופן חסר לעוצמת הגשם, ולא נעשו כל הפעולות הנדרשות. בחיל מעריכים כי תפעול נכון ומקצועי היה מקטין את היקף הנזק, וציינו כי הפעילות הרחבה שבוצעה לחידוש הניקוז לפני האירוע תרמה לחזרה מהירה לכשירות. הערכת הנזק עומדת על 30 מיליון ש"ח.

נורקין ציין כי את המטוסים היה צריך להוציא מהדירים התת קרקעיים לפני שהתפתחו תנאי מזג האוויר הקשה. עוד נאמר כי נעשתה טעות בעיתוי פרסום האירוע לציבור, ונכון היה לפרסם זאת מוקדם יותר, אך השיקול לפרסום המאוחר היה ביטחוני. נזיפות פיקודיות נוספות ניתנו למפקד הטייסת שמטוסיו נפגעו, מפקד טייסת תחזוקה ומפקדת טייסת תעופה.

חמישה מהמטוסים חזרו לכשירות, ושלושה נוספים עדיין מטופלים ביחידת אחזקה ארצית. עוד צוין כי אף חייל נפגע באירוע.

״חווינו הצפה עם נזק לתשתיות, אמצעי לחימה ופגיעה בכשירות המבצעית של הבסיס, בהיקף ובחומרה שניתן היה לצמצם. נדרש היה להגביר את ההערכות בבסיס למזג אוויר קשה מוקדם יותר, האיחור הרב יצר נזק גדול יותר״, אמר מפקד חיל האוויר נורקין.

נציין כי מפקד הבסיס היה אמור לסיים את תפקידו עוד כמה חודשים ולהפוך להיות נספח, כך שבפועל הוא יסיים את תפקידו כמפקד הבסיס מוקדם יותר מהמתוכנן וייכנס לתפקידו הבא כנספח צבאי ללא שינוי.