צה"ל תקף הלילה (בין רביעי לחמישי) מספר יעדים של חמאס ברצועת עזה, בתגובה לירי פצצות המרגמה ולהפרחת בלוני הנפץ לעבר ישראל. במקביל, דווח באמצעי תקשורת ערביים על תקיפה ישראלית במערב דמשק, בירת סוריה, שנבלמה על ידי מערכות ההגנה האוויריות, אך גרמה למספר פיצוצים שנשמעו באיזור.

מדובר צה"ל נמסרה הודעה לגבי התקיפות ברצועה, בה נכתב כי "לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. במהלך התקיפה הותקפו תשתיות תת-קרקע המשמשות את הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס. תקיפה זו פוגעת ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס".

בתקיפות בסוריה לא נמסר על נפגעים, אך דווח כי הן נעשו משמי רמת גולן, וחלקה בוצעה גם מתוך שמי לבנון, והיא כוונה כנגד כוח לוחמים של המיליציות השיעיות הפרו-איראניות הפועלות באיזור. מדיווח נוסף עולה כי חלק מהטילים שנשלחו כוונו לעבר כוחות צבאיים של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד.

כזכור, לקראת סוף חודש דצמבר, ימים ספורים לפני חיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, על ידי חיל האוויר האמריקאי, הופעלה מערכות ההגנה האוויריות בשדה התעופה הצבאי, הממוקם בעיר חאמה שבסוריה, בעקבות תקיפה של ממושכת מל"טים.