רוח גבית לגל האלימות: יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, פרסם הודעה דרך דובר משרדו, ובה האשים את ישראל בהסלמה האחרונה, אותה אף כינה "מסוכנת שהביאה להריגת ארבעה צעירים ולפציעתם ולמעצרם של עשרות אחרים".

הדובר נביל אבו רודיינה הוסיף, כי "עסקת המאה היא שהביאה לאווירה זו של הסלמה ומתיחות בניסיונה ליישם עובדות מזויפות על הקרקע, דבר שהזהרנו מפניו שוב ושוב, תוך שאנחנו מדגישים כי עסקה זו אינה עונה על הזכויות של העם הפלסטיני, ואין מטרתה להביא לשלום צודק ובר קיימא".

אבו רודיינה הזהיר מפני "ההסלמה הישראלית המתוכננת", כלשונו, והדגיש כי "העם הפלסטיני והנהגתו יעמדו אל מול כל המזימות, יכשילו אותן, כמו שהכשילו את מזימות העבר, ולא משנה גודל ההקרבה". לדבריו, "המסר שעל העולם להבין, שקיבל את הקונצנזוס, הוא מה שנאמר בנאומו החשוב של הנשיא מחמוד עבאס, בפני מועצת הביטחון - שלום המבוסס על החלטות מועצת הביטחון, החוק הבינלאומי ויוזמת השלום הערבית".

גם בארגון החמאס התייחסו לגל הפיגועים בגדה המערבית ובירושלים. "ההתנגדות של העם הפלסטיני מדרום הגדה המערבית ועד לצפונה, כולל ההתנגדות בלב ירושלים הכבושה, היא התגובה המעשית של העם שלנו על עסקת טראמפ שבאה לחסל את הסוגיה הפלסטינית", נאמר.

דובר חמאס חאזם קאסם הוסיף, כי "במקביל לאשליית הסיפוח שעליו מדברים מנהיגים הכיבוש והממשל האמריקאי, ישנה החלטה של העם הפלסטיני לגרש את הכובש מהגדה המערבית ולעקור את ההתנחלויות שלו".

"העם שלנו על אדמתו הוא שיכריע את המאבק, יביא את החופש ויביא להכשלת עסקת טראמפ", הוסיף דובר חמאס וקרא למדינות ערב לעמוד לצד ההתנגדות ולהפסיק את נרמול היחסים שלהן עם ישראל.