תקרית בטחונית אירעה היום (חמישי), במהלכה אירע פיגוע דקירה בשער האריות בעיר העתיקה בירושלים, סמוך להר הבית. על פי החשד, מחבל שהגיע למקום דקר שוטר בן 38, שהגיע ככוח תגבור מהמכללה לשוטרים בה הוא נמצא בקורס. השוטר נפצע  באורח קל לאור התקרית. בהמשך המחבל נורה ונהרג. 

בהמשך היום נודע כי המחבל הוא תושב חיפה, שעובד כמוכר פרחים, שהתאסלם בעת האחרונה. תושבי חיפה הופתעו כשגילו כי המפגע בירושלים הוא ערבי תושב העיר. אחד השכנים התייחס לתקרית ואמר: "הוא היה אדם רגיל, בעל חנות פרחים בשכונת הדר, והיה ביחסים טובים עם כל מכריו". שכנים נוספים סיפרו כי המחבל התגייר ולאחרונה התאסלם. "ראיתי אותו מלטף חתולי רחוב ומאכיל אותם בלילה שעבר. הוא לא התנהג בצורה מוזרה בכלל", סיפר אחד השכנים.

תיעוד פיגוע הירי בירולים (צילום: דוברות המשטרה)

זירת הפיגוע בהר הבית. צילום: באדיבות אנשי הדממה

חמאס התייחס לגל הפיגועים ובהצהרה שפרסם נכתב כי "ההתנגדות של העם הפלסטיני מדרום הגדה המערבית ועד לצפונה, כולל ההתנגדות בלב ירושלים הכבושה, היא התגובה המעשית של העם שלנו על עסקת טראמפ שבאה לחסל את הסוגיה הפלסטינית".

דובר חמאס חאזם קאסם הוסיף, כי "במקביל לאשליית הסיפוח שעליו מדברים מנהיגים הכיבוש והממשל האמריקאי, ישנה החלטה של העם הפלסטיני לגרש את הכובש מהגדה המערבית ולעקור את ההתנחלויות שלו. העם שלנו על אדמתו הוא שיכריע את המאבק, יביא את החופש ויביא להכשלת עסקת טראמפ", הוסיף דובר חמאס וקרא למדינות ערב לעמוד לצד ההתנגדות ולהפסיק את נרמול היחסים שלהן עם ישראל.