החמאס והג'יהאד האיסלאמי הגיבו היום (ראשון) להצהרותיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט בעניין מבצע מחץ ברצועת עזה ובעניין הסיפוח והזהירו כי לא יהססו להגיב על כל תוקפנות שתופנה כלפי עמם.

דובר חמאס, פאוזי ברהום אמר כי "האיומים המתמשכים של ראש ממשלת הכיבוש נתניהו לפתוח בתוקפנות ברצועת עזה, הם ניסיון אומלל להפחיד את עמנו הפלסטיני ולפגוע ברצונו, וכדי לכסות על המשברים שמהם סובלת הישות הציונית, וכל על רקע מה שמתרחש בגדה המערבית ובירושלים, כולל סיפוח של השטחים הפלסטינים".

הוא הוסיף כי "ההפרות הציוניות נגד האסירים ונגד מסגד אל-אקצה וההתקפות על מתפללים נמשכות. התוקפנות נגד העם שלנו בירושלים, בגדה המערבית וברצועת עזה לא נפסקו ואף הסלימו בצורות שונות, בעידוד היעדר ההחלטות המכריעות ברשות הפלסטינית, המשך הדיכוי המתמשך שלה להתנגדות, המשך התיאום הביטחוני עם האויב והריצה של מדינות באזור לנרמול היחסים עם ישראל", הוסיף ברהום. "אנו מזהירים את האויב הציוני מפני ביצוע שטות כלשהי נגד עמנו, ארצו, מקומותיו הקדושים, ונגד העם שלנו ברצועת עזה. עליו להיות מודע לתוצאותיה, השלכותיה ולשאת בתוצאות על מעשים טפשיים".

בנימין נתניהו ונפתלי בנט. צילום: רויטרס
בנימין נתניהו ונפתלי בנט. צילום: רויטרס

הג'יהאד האיסלאמי מסר בהודעה: "הצהרת נתניהו על התחלת הכנת מפות הסיפוח של אדמותינו הכבושות בגדה המערבית, באו במקביל לאיומים התוקפניים המחודשים שלו על רצועת עזה, המשקפים את הכוונות הציוניות העוינות המגיעות במסגרת הסדרה המתמשכת של טרור ותוקפנות נגד העם הפלסטיני, ארצו ואתריו הקדושים".

עוד נאמר, כי "אנו מדגישים את זכותנו כעם פלסטיני להגן על עצמנו ולהגן על ארצנו לנוכח התוקפנות והטרור המאיימים על קיומנו ועל עתיד צעירינו. הממשל האמריקאי שותף לתוקפנות זו של הכובש, מכיוון שהוא מספק לו כיסוי ותמיכה. כוחות העם שלנו נדרשים להתקבץ ולבנות חזית לאומית איתנה להתמודדות עם התוקפנות הציונית ולהתעמת עם פרק חדש זה של סיפוח והרחבת ההתיישבות והפרויקטים של הייהוד, המצור והתוקפנות. ההתנגדות הפלסטינית לא תהסס להגיב על כל תוקפנות נגד עמנו, והיא מסוגלת, בעזרת האל, לעמוד איתן ולבצע את תפקידיה והאחריות המוטלת עליה".

השר בנט קיים הבוקר הערכת מצב באוגדת עזה ואמר כי "מדינת ישראל אינה חפצה במלחמה מול חמאס בעזה, אבל יש לנו מחויבות לביטחון תושבי הדרום. ההתנהלות המופקרת של ראשי חמאס מקרבת אותנו לפעולה קטלנית מולם. 

"אנחנו לא נודיע מתי ולא נודיע היכן", הוסיף בנט, "הפעולה תהיה שונה מאוד מקודמותיה, אף אחד לא יהיה חסין. בפני חמאס עומדת הברירה: לבחור בחיים ובשגשוג כלכלי, או לבחור בטרור ולשלם מחיר כבד מנשוא. מעשיהם יקרבון ומעשיהם ירחיקון".

ראש הממשלה נתניהו התייחס בישיבת הממשלה שהתקיימה מוקדם יותר היום לירי הרקטות מרצועת עזה כי "אנו ערוכים לפעולת מחץ נגד אירגוני הטרור בעזה". הוא הוסיף כי "המעשים שלנו חזקים מאד והם וודאי לא הסתיימו".