יעדים באזור דמשק הותקפו הלילה (שישי), כך על פי דיווחים בסוריה. משלוח אמל"ח היה יעד התקיפה ושבעה הרוגים, ארבעה איראניים ושלושה סורים נרשמו בתקרית. הכתב הצבאי של מעריב ושדרן ברדיו 103FM, טל לב רם, שוחח היום עם גיא פלג, על משמעות האירוע.

"התקיפה המרכזית הלילה הייתה באזור שדה התעופה בדמשק, וממה שאנחנו מבינים מהדיווחים זו הייתה תקיפה על מחסני אמל"ח", אמר, "היום בבוקר כבר מדווחים באופן לא רשמי על כשבעה הרוגים. צריך לחבר את התקיפה הזו לתקיפות אחרונות שהיו בשבוע האחרון. אם לוקחים את כל הדברים הללו יחד אפשר להבין מה ישראל מנסה לעשות כנגד ההתבוססות האיראנית והאמל"חים שזוהו שהגיעו לאזור. יכול להיות שכל הדבר הזה הוא בעצם המשך לעימות שמתנהל בין ישראל לאיראן". 

פלג התעניין מדוע בצה"ל ממשיכים לשמור על עמימות סביב התקיפות, ואילו לב רם הסביר שהם חושבים שמדובר בנושא חשוב. "כדאי להגדיר את המילה עמימות כי אז אנשים תוהים למה ממשיכים לשמר את המושג הזה, הרי למי יש עוד מטוסי קרב באזור שמסוגלים לעשות את זה? זה לא הסיפור. הסיפור הוא לשמר את האירוע ככזה שאתה לא מכניס אצבע בעין אחרי שביצעת פעולה שכנראה ברור שישראל עשתה", אמר לב רם.

לדבריו של לב רם בצה"ל מאוד לא אוהבים את העובדה שככל שאנחנו מתקרבים לבחירות פוליטיקאים משחקים עם העניין הזה ורומזים על פעילות רציפה. "האמירה של צה"ל מאוד ברורה והם טוענים שיש להמשיך עם מדיניות העמימות, אבל אני לא בטוח שזה יחזיק מים", אמר. 

כשנשאל האם אפשר לומר שהמשבר עם הרוסים כבר מאחורינו והמתח שהיה באוויר כבר התפוגג, אמר לב רם כי "שים לב שהם יכולים לשחק עם כמה שחקנים - משרד ההגנה שלהם יכול לצאת נגד ישראל, משרד החוץ יכול אפילו באופן הרבה יותר חריף, אבל פוטין ביחסים שלו עם נתניהו ישדר יחסים כרגיל".