ערנותם של לוחמי מג"ב מנעה הבוקר (שני) ככל הנראה פיגוע דקירה במערת המכפלה. צעיר כבן 19 מהכפר רמאדין הגיע לעבר עמדת הבידוק הסמוכה למקום, ועורר את תשומת ליבם של הלוחמים שזיהו כי התנהגותו מחשידה, אולם בבידוק ראשוני לא נתגלו ממצאים. לאחר מכן, אחד הלוחמים המוצבים במקום הורה לו להתלוות אליו לבידוק מעמיק יותר בחדר צדדי.

המחבל, שחשש כי הלוחמים זיהו את כוונותיו, ניצל את הקרבה הפיזית בינו ובין סמ"ר שאדי (לוחם משמר הגבול), שלף סכין וניסה לדקור את החייל. הסכין פגעה באפוד המגן של הלוחם - ונשברה. ביחד עם חייל נוסף, הם הצליחו להשתלט על החשוד, להוציא את הסכין מבין ידיו, ותוך כדי מאבק לקרקעו ולאזוק אותו. הוא הועבר לחקירה בשב"כ, כאשר באירוע לא נרשמו נפגעים לכוחות צה"ל. 

ניסיון פיגוע הדקירה במערכת המכפלה

"אחרי הבידוק הוא המשיך לרעוד מה שעורר את החשד שלי" מציין סמ"ר שאדי חיר (בסרטון). "ביקשתי שיתלווה אליי לבידוק מחמיר ובדרך הוא שלף סכין וניסה לדקור אותי מספר פעמים. הסכין נשברה לאחר שפגעה באפוד שהיה על גופי. נאבקתי בו והצלחתי לאזוק אותו ויחד עם לוחמים נוספים מנעו פיגוע דקירה במערת המכפלה".

ניסיון פיגוע במערת המכפלה (צילום: דוברות המשטרה)
ניסיון פיגוע במערת המכפלה (צילום: דוברות המשטרה)


"תושיתו של סמ"ר שאדי והמאבק הנחוש שלו אל מול המחבל הוא זה שהביא למעצרו ולכך שהאירוע נגמר ללא נפגעים" הדגישו בתגובת משמר הגבול, והוסיפו כי "הלוחמים ימשיכו לפעול בנחישות לשמירה על חייהם של המבקרים והמתפללים הפוקדים את המקום".

ניסיון פיגוע במערת המכפלה (צילום: דוברות המשטרה)
ניסיון פיגוע במערת המכפלה (צילום: דוברות המשטרה)

בדצמבר האחרון, פלסטינית תושבת חברון בת 17 נעצרה על ידי לוחמי מג"ב לאחר שהגיעה למערת המכפלה בחברון כשהיא מנופפת בסכין לעברם של הלוחמים. הצעירה, תלמידת בית ספר, הגיעה למקום כשעל גבה תיק. במהלך הבידוק שלפה החשודה סכין לעבר הלוחמים שכיוונו לעברה את נשקם. החשודה קראה לעברם "מגיע לכם למות. באתי להיות שהידה". עם נשקים מכוונים לעברה הצליחו הלוחמים להביא לכך שהחשודה השליכה את הסכין.

לאחר שהשליכה את הסכין, הלוחמים התקרבו לעברה אולם אז שלפה החשודה מברג. בעקבות זאת השתלטו הלוחמים על הקטינה וביצעו את מעצרה. לא היו נפגעים באירוע.