שר הביטחון נפתלי בנט אמר הבוקר (רביעי) בשיחה עם אראל סג"ל ב-103FM כי "אם בעזה יהיה שקט - יהיה להם טוב, לא יהיה שקט - יהיה להם רע. אני מאשר באופן אישי כל התקפה וכל מטרה". לדבריו, חמאס במבחן, למעשה אנחנו פשוט מנחילים את שיטת 'שכר ועונש', לא יהיו הסברות ולא יהיו הסכמות. הוא הסביר: "בשקט יהיו סוחרים, ייבוא וייצוא, דייג וכל מה שהם רוצים ולא נפציץ אותם, אבל כשיש בלונים - אנחנו סוגרים את כל העסק הזה ומפציצים להם את הבסיסים. אגב, מפציצים רק בסיסים ומכונות איתור רקטות ובתי חרושת, אני מאשר באופן אישי כל מטרה ואין שם דיונות אני מבטיח לך".

הוא התייחס להחזרת השבויים והנעדרים והסביר: "חמש שנים ניסו קו מסוים בעניין הזה, וזה לא צלח. אני הולך על דרך אחרת, ביום השני שלי בתפקיד אספתי צוות עם גישה מאוד שונה". לדבריו, בישראל גופות מחבלים כדי להפעיל לחץ על הצד השני. "אם יש חמאסניק שחצה את הגדר ופעם היינו מחזירים אותו, היום אנחנו מחזיקים אותו כקלף מיקוח", הסביר, "אנחנו עושים הרבה פעולות כדי להביא לשחרור הבנים".

"החלטנו להוריד משקל בקרבות הטקטיים נגד חמאס וחיזבאללה ולהפנות את מירב האנרגיה לאיראן עצמה", ציין עוד, "תחשוב על זה כתמנון שראשו יושב בטהרן והוא שולח מיליארד דולר בשנה לחיזבאללה". שר הביטחון אמר כי "במקום שנשלח את בנינו לבינת ג'בל וסג'עיה שימותו, אני מעדיף לייבש את רוב התמנון האיראני".

בנט טען כי "איראן נחלשת, כלכלית וצבאית, ואנחנו מגבירים הילוך מול איראן, כשהמטרה היא להחליש את הזרועות האלה". עוד הוסיף כי "אנחנו מגבירים הילוך, סוריה הולכת והופכת לווייטנאם שלהם. הם מאבדים חיילים וכסף, ואנחנו לא נרפה".

איזה חזון יש לך עבור צה"ל כשר הביטחון?
"אנחנו משנים באופן דרמטי את המינון בין הגנה להתקפה, אנחנו עוברים הרבה יותר למתקפה. אנחנו דואגים גם להגנה, אבל הרבה מוטה דרסטית לכיוון ההתקפי. הגברת יכולת הרג האויב, בצורה מהירה, מדויקת וגם בהפעלת הכוח. הרמטכ"ל כוכבי, אני וגם ראש הממשלה מיושרים. אני יודע שהמאזינים שומעים המון התקוטטויות ובעיקר התקפות שלו כנגדנו, זה בפוליטיקה. בביטחון אני חייב להחמיא לו ולומר שהוא לא פוגע בי בשום דרך, לא מפריע לי לבצע את עבודתי. הזהירו אותי, כאילו הוא יעקוף אותי ויעשה כפי שהיה עם ליברמן. לא, אנחנו בהרמוניה מלאה".

דיברת על ההתקפות נגדכם, איך אתה מתמודד עם זה בסבב הבחירות הנוכחי?
"אני בתפקיד המבוגר האחראי של הימין, אני לא אתן את התענוג לאויבנו, לא לנסראללה ולא סינוואר לראות ראש ממשלה ושר ביטחון מתקוטטים. גם לא ליריבנו הפוליטיים, זו המתנה הכי גדולה שאנחנו יכולים לתת לשמאל. יש אפשרות, יש סיכוי להגיע ל-61 מנדטים בתנאי שכל האנרגיות יופנו להביא מנדטים מכחול לבן ומליברמן שערק לחלוטין לשמאל. אין לו גרם ימני, זה הכול פרסונלי - רק לפגוע בנתניהו. אני לא אגרר למתקפות הדדיות ואני מקווה שגם הצד השני יבין לבד שצריך להפסיק את זה".

בהמשך הראיון התייחס למאבקים הפוליטיים לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד שבועיים. "יש סיכוי להגיע ל-61 בתנאי שכל האנרגיות יופנו להביא מליברמן וכחול לבן מנדטים", טען, "כחול לבן זו מפלגה שמאלנית אנטי-דתית". הוא הוסיף: "בצוק איתן ראיתי את גנץ ובוגי. כשגילינו 30 מנהרות טרור שחדרו מעזה לישראל, אני לבד הייתי צריך להילחם 20 יום כדי שסוף סוף ניכנס". שר הביטחון טען: "אני רציתי מתקפת פתע, הם לא הסכימו. בסוף באנו והשמדנו את המנהרות, ומכיוון שלא באנו בהפתעה שילמנו מחירים כבדים. חלילה שנקבל בביטחון מישהו מהגנציאדה".