משפחתו של המחבל חאלד אבו ג'ודה, אשר רצח את סמל רון קוקיא בערד בנובמבר 2017, כינסה היום (חמישי) מסיבת עיתונאים מחוץ לבית המשפט בבאר שבע, בה התנצלו קרוביו על המעשה וגינו אותו. "אני פונה למשפחת קוקיא ומתנצל, מבקש סליחה", אמר עודה, אביו של המחבל. 

ואולם, משפחתו של קוקיא לא קיבלה את ההתנצלות. בועז, אביו של החייל, מסר כי "התנצלות משפחת רוצחי בני רון ז"ל שהם זרע הפורענות הגיעה באיחור של שנתיים ולא מפי האבא עודה עצמו. מעבר לגינוי הרצח והצהרת נאמנות למדינה, בהתנצלות לא הייתה שום החלטה ממשית כגון בה האבא ישלם  את הפיצויים שהושתו במשפט על בנו הרוצח או לניתוק כל קשר מבניו הרוצחים שנמצאים בכלא. לצערי, משפחת עודה מתלוננת על אכיפת החוק של המדינה כנגד המשפחה ובכך פוגעת בערך ההתנצלות. נראה כי ההתנצלות מגיעה כעת משום שעליהם להרוס את ביתם הלא חוקי בעוד שבוע. מדובר בהצהרה שהיא מן השפה אל החוץ ותו לא".

"אני אמשיך לפעול ללא לאות כדי שהמדינה תעניש את עודה בבנייה הלא חוקית, בהלנת בת המשפחה השב"חית ובפוליגמיה", הוסיף בועז קוקיא. "אני מודה להגעת השייחים זאכי ועקל שעומדים לצידי ופועלים לכבוד הדדי בין היהודים לבדואים במדינה ובעידוד הגיוס לצה"ל. באם אבי הרוצחים יעשה כאמור מעשים שיעידו על חרטה אישית  אשקול בקשת סולחה בעתיד. כרגע אין על מה לדבר".

בועז ולבנה קוקיא (צילום: יאסר עוקבי)
בועז ולבנה קוקיא (צילום: יאסר עוקבי)

במרץ 2019 הורשע אבו ג'ודה מהיישוב כסייפה שבנגב ברצח החייל. חודש לאחר מכן הטיל בית המשפט המחוזי בבאר שבע מאסר עולם ו-20 שנים נוספות על המחבל, וקבע כי הוא ישלם גם פיצויים של רבע מיליון שקל למשפחת החייל הנרצח. 

את ההחלטה לרצוח חייל צה"ל ולחטוף את נשקו קיבל בשל רצונו לעשות מעשה למען הפלסטינים, וכנקמה על פעילות צה"ל באיו"ש וברצועת עזה. עוד העלתה החקירה כי חאלד הזדהה ארגוני טרור והחזיק בדעות קיצוניות. בתחילה תכנן חאלד לחטוף חייל כדי לקדם שחרור אסירים פלסטינים. לצורך ביצוע החטיפה תכנן חאלד להשתמש בחומרי הרדמה, אליהם היה נגיש מתוקף עבודתו בבית החולים סורוקה. בהמשך תכנן לרצוח חייל וכן לחטוף את נשקו, כדי שישמש בעתיד לפיגועים נוספים. הוא רכש רכב לצורך מילוטו לאחר ביצוע המעשה, וכן הסתיר מבעוד מועד כספים שנועדו למחייתו במקום מסתור.

על פי כתב האישום בחודשים שלפני הרצח, יצאו חאלד וזאהי, כשברשותם סכין, לסיורים רכובים באזור ערד ואף ביצעו תצפיות במטרה לאתר חייל, לחטוף את נשקו האישי ולדקרו למוות. ב-30 בנובמבר 2017 בשעות הערב, במהלך נסיעה ברחבי העיר ערד, הבחין חאלד בחייל רון קוקיא ז"ל, דקר אותו למוות וחטף את נשקו. בסמוך לאחר הרצח פגש חאלד בזאהי והשניים הסתירו את נשקו של החייל, שהוסגר על-ידי כוחות הביטחון במהלך חקירתם.