שר הביטחון נפתלי בנט הגיב על התקרית שאירעה הבוקר (ראשון) בגבול רצועת עזה, בה חיסל כוח צה"ל שני מחבלים שניסו להניח מטען על גדר המערכת, ושהתפתחה לאחר מכן לעימות בין צה"ל לארגון הג'יהאד האסלאמי על הגופות במקום. אבו חמזה, דובר הג'יהאד האסלאמי, איים על ישראל בעקבות חיסול שני המחבלים שניסו להניח מטען על גדר המערכת, ואמר כי "האויב הציוני תקף את אחד מלוחמינו בתוך רצועת עזה בצורה ברברית ונפשעת. זוהי תוקפנות ברורה ועל האויב לשאת בתוצאותיה".

״נמאס מהביקורת הצבועה של השמאל נגד 'חוסר ההומניות' שבשימוש בדחפור כדי להביא אלינו גופת מחבל שניסה לרצוח ישראלים", אמר בנט. "‏רבותיי, יפי הנפש: אתם לא הומניים. חמאס מחזיק את גופות הדר ואורון. אני מגבה את צה״ל שחיסל את המחבלים ואסף את הגופה. ‏כך צריך וכך נעשה. מול מחבלים נפעל בעוצמה״.

הבוקר פתחו כוחות צה"ל באש לעבר שני מחבלים שהתקרבו לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, והניחו מטען חבלה סמוך אליה. השניים נהרגו, ולאחר מכן התפתח עימות בין צה"ל למחבלים על החזרת הגופה, כשדחפור צה"לי בגיבוי טנק, הרים את אחת הגופות כדי להביא לשטח ישראל. בג'יהאד האסלאמי ובחמאס נשבעו לנקום והביעו זעם על תיעוד של דחפור של צה"ל שפינה את גופת אחד המחבלים.

סיכול הנחת מטען הצד ליד גדר הגבול ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל