ראש הממשלה בנימין נתניהו איים הערב (שני) בחזרה למדיניות הסיכולים הממוקדים. הוא אמר במהלך סיור שקיים בסוללת כיפת ברזל באזור אשדוד: "אתמול תקפנו בכמה זירות - תקפנו בסוריה, תקפנו בעזה, ואנחנו מוסיפים להכות עכשיו עם מטוסים, טנקים ומסוקים. אנחנו נמשיך להכות עד שיושב השקט". הוא הוסיף: "יש לי מסר לראשי ארגוני הטרור: אם לא יושב השקט - אתם הבאים בתור".

מוקדם יותר היום, נתניהו התייחס למצב בדרום במהלך סיור שקיים באריאל: "אנחנו תקפנו אמש גם בעזה וגם בסוריה. אני לא מתכוון להרפות מזה. אני כרגע בדרך לכאן קיימתי שיחה עם גורמי הביטחון. כפי שאתם יכולים להעריך, נפעל גם היום. מעבר למכות הקשות שאנחנו מנחיתים על אויבינו, החמאס וגם הג'יהאד האיסלאמי צריכים להבין - זה לא יימשך כך". לדבריו, אם הם לא יפסיקו את האש לחלוטין, ואני לא מתכוון ליום, יומיים, אלא בכלל, אם לא תהיה הפסקה מוחלטת - נאלץ להפעיל את תוכנית המערכה הרחבה שהכנו. 

"אלה לא מילים בעלמא, יש בהם דברים חדשים, מפתיעים שלא היו לא ב'עופרת יצוקה', לא ב'עמוד ענן' ולא ב'צוק איתן', וכל מי שנמצא בקבינט יודע בדיוק על מה אנחנו מדברים. המערכה, יכולה להיות מלחמה, היא מוצא אחרון", הוסיף נתניהו, "אינני ממהר ללכת לשם. אני יודע את המחיר שמשלמים חיילנו ומשפחות הנופלים. זה מוצא אחרון, אבל אם אין ברירה, לשם נגיע. ואבוי לחמאס ואבוי לג'יהאד האיסלאמי כשהם יגיעו ליום הזה. בחירה שלהם. אנחנו נעשה מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון המוחלט לתושבי הדרום". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר בסוללת כיפת ברזל באזור אשדוד

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "עקב המצב הביטחוני, ראש הממשלה ביטל את השתתפותו בכנסים של הליכוד בטבריה ובצפת והוא יקיים הערכות מצב ביטחוניות בקריה".

שר הביטחון, נפתלי בנט, ביקר בשעות אחר הצהריים בעוטף עזה ונפגש עם ראשי המועצות אשכול (גדי ירקוני), שער הנגב (אופיר ליבשטיין), שדות נגב (תמיר עידן), חוף אשקלון (איתמר רביבו) ואת ראש עיריית שדרות (אלון דוידי). "סיימתי כרגע מפגש עם תושבים וראשי מועצות בשדרות ובעוטף עזה. ביממה האחרונה הנחתנו מכות על בסיסי ג'יהאד אסלאמי וחיסלנו מחבלי ג'יהאד אסלאמי גם בעזה, וגם באזור דמשק", אמר בתום המפגש עם התושבים, "אנחנו פוגעים בהם איפה שהם ולא רק במי שיורה עלינו".

בנט הוסיף: "אנחנו לא רוצים במערכה רחבה אבל אנחנו מכינים תכנית, ואם לא תהיה ברירה אנחנו נפעיל מערכה קשה.
אנחנו לא נודיע לאויב מתי ולא נודיע לו איפה. אנחנו מחויבים לביטחון לתושבי עוטף עזה". כאמור, בתום המפגש הוא נסע לבסיס הקריה בתל אביב, להצטרף לדיון בהשתתפות ראש הממשלה וגורמי הביטחון.

בתוך כך, מקור דיפלומטי בירושלים ציין כי החל מאמש, מתקיימים מגעים להפסקת אש, בהשתתפות מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון. כך עולה גם מדיווחים ברצועת עזה, לפיהם חמאס והמצרים מגעים אינטנסיביים עם הנהגת הג'יהאד האיסלאמי, במטרה למנוע הידרדרות נוספת במצב". עוד פורסם ברצועה כי "ישנם קולות בתוך הג'יהאד האיסלאמי שהולכים לכיוון הרגיעה, במקביל להצהרות שאם ישראל תפסיק את התוקפנות, אז גם הם יפסיקו, אולם ישנם גורמים סוררים בתוך הארגון, שאינם ממהרים להיענות להנהגת הארגון".

בנימין נתניהו בהתייעצות ביטחונית עם גורמי הביטחון (צילום: לע''מ)
בנימין נתניהו בהתייעצות ביטחונית עם גורמי הביטחון (צילום: לע''מ)

דובר חמאס, פאוזי ברהום, איים כי הארגון ייקח חלק בסבב הלחימה בדרום. "איננו מעוניינים במלחמה, אך נתנגד ונלחם למען עמנו, למען חירותם וכבודם, ולמען סיום הכיבוש. יש הבנה בין כל הפלגים הפלסטינים כי הדם הפלסטיני הוא קו אדום שלא ניתן לחצות אותו. על האויב לשלם את המחיר על פשעיו, ההתנגדות שלנו לגיטימית כל עוד הכיבוש והתוקפנות נמשכים".

כמו כן, גדודי אל קודס ברצועה הודיעו כי הם לוקחים אחריות לירי הרקטות האחרון לאשקלון. סוכנות הידיעות הפלסטינית שיהאב פרסמה ציטטה את הודעת הארגון בה נטען כי "ירי הרקטות לעבר ההתנחלויות - תגובה לפשע נגד אנשינו בדמשק; אם האויב ימשיך בתוקפנות, אנחנו נגיב". עוד נמסר כי "בתקיפת צה"ל בדמשק נהרגו שישה, בהם שני פעילי הג'יהאד האיסלאמי זיאד מנסור (23) וסלים סלים (24)".

כמו כן, ארגון הג'יהאד האסלאמי נטל אחריות לירי הרקטי שבוצע לעבר יישובי העוטף. בהודעה מטעם הארגון נמסר כי "מדובר בתגובה על תקיפתה של ישראל הלילה בדמשק. עוד נאמר בהודעה כי על ישראל לדעת שכל תוקפנות מצידה תיענה בתגובה". כמו כן, דובר הארגון טען כי מצרים החלה במגעים בין הצדדים להפסקת אש.