סבב מינויים במטה הכללי: האלוף תמיר ידעי מונה הערב (שלישי) למפקד פיקוד המרכז, ושני טייסים נוספים, תת אלוף טל קלמן ותת אלוף תומר בר, יועלו לדרגת אלוף ומיועדים לשני התפקידים החדשים במטה הכללי, ראש אגף אסטרטגיה ואיראן וראש אגף בניין הכוח ( לשעבר אג"ת). תת אלוף אורי גורדין יועלה לדרגת אלוף ויחליף בתפקידו את אלוף ידעי. המינויים אמורים להיכנס לתוקף כבר בחודשים הקרובים. שר הביטחון, נפתלי בנט אישר את המלצת הרמטכ"ל למינויים הללו.

הקידום המשמעותי ביותר בסבב הזה הוא של האלוף תמיר ידעי כמפקד פיקוד המרכז, מינוי שעשוי להציב אותו באחד התקפדי הבכירים ביותר במטה הכללי.

האלוף ידעי, מפקד פיקוד העורף בשלוש השנים האחרונות, ביצע את רוב תפקידיו הפיקודיים כקצין עד בחטיבת גולני. כמפקד גדוד 13 נפצע בהתקלות עם מחבל חמאס בחברון, לאחר החלמה מהפציעה מונה למפקד יחידת אגוז. ב-2005 מונה למפקד חטיבת גולני ופיקד עליה בין השאר גם במלחמת לבנון השניה. בהמשך פיקד על עוצבת אדום של פיקוד הדרום ומפקד אוגדת יהודה ושמרון. הוא יחליף בתפקיד את האלוף נדב פדן, מפקד פיקוד המרכז בשנתיים האחרונות.

לשלושת המינויים הנוספים נבחרו קצינים בדרגת תת אלוף, אשר להם זה יהיה למעשה התפקיד הראשון במטה הכללי, מח"ט חטיבת הנח"ל וסיירת מטכ"ל לשעבר תת אלוף אורי גורדין, המכהן היום בתפקיד ראש מטה זרוע היבשה, יחליף את האלוף ידעי כמפקד פיקוד העורף, תפקיד שבשנים האחרונות בשל התגברות איום הטילים על העורף, הפך למשמעותי ומרכזי יותר גם במטה הכללי.

לאחר החלטת הרמטכ"ל על שינוי מבנה המטה הכללי, הוא מחזק את מעמדם של כחולי המדים במטכ"ל ולצד מפקד חייל האוויר יהיו חברים במטה הכללי עוד שני אנשי צוות אוויר נוספים,

תת אלוף טל קלמן ימונה לתפקיד החדש במטה הכללי: ראש אגף אסטרטגיה ואיראן ותת אלוף, תפקיד שבו רואה כוכבי חשיבות רבה, ויתמקד בעיקר בסוגיות שונות הקשורות לאיראן, מאיומי הגרעין ועד להתבססות האירנית באזור. תת אלוף תומר בר ימונה כאמור לתפקיד ראש אגף בניין הכח, שהוא למעשה האגף שנותר, ויתמקד בבניין הכוח של צה"ל והתאמתו לשדה הקרב, כאשר חלק אחר מסמכויות ואנשי אגף התכנון יועברו בפועל לאגף החדש במטה הכללי - אסטרטגיה ואיראן, תחת פיקוד של טל קלמן. בשני המינויים האחרונים מציב הרמטכ"ל למשעה את שני הקצינים כמועמדים אפשריים ומרכזיים להתמודדות על תפקדי מפקד חיל האוויר בעתיד.