בשבוע הבא אמור להיפתח המכרז להקמת קריית המודיעין באזור ליקית שבנגב - פרויקט בהיקף של 25 מיליארד שקל. אולם ד"ר אתי לוצאטו, העומדת זה כחצי שנה בראש התארגנות אזרחית ששמה "ישראל למען הנגב" ומטרתה להביא להקמת קריית המודיעין בנגב, טוענת כי הרמטכ"ל אביב כוכבי מפעיל לחץ כבד על שר הביטחון נפתלי בנט לדחות "לזמן לא ידוע" את פתיחת המכרז להקמת הבסיס שבנגב. 

לוצאטו וחברים בוועד הפעולה, המונה עשרות אנשים ובהם בכירים בנגב, פנו אתמול לגורמים רלוונטיים שונים בבקשה שיפעילו לחץ נגדי על שר הביטחון לבל ידחה את ההליך של פתיחת המכרזים.

בין השאר פנה ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', לשר בנט והם קבעו להיפגש בנושא ביום ראשון הבא, יחד עם ראש מועצת עומר פיני בדש.

ד''ר אתי לוצאטו (צילום: דייגו מיטלברג)
ד''ר אתי לוצאטו (צילום: דייגו מיטלברג)

לוצאטו מסרה ל"מעריב": "אחרי שחשבנו והובטח לנו שהמהלך קורה כצפוי וכמתוכנן התברר שהרמטכ"ל כוכבי לא מוותר על תוכניתו להביא לביטול העברת בסיס המודיעין לליקית, והוא מפעיל כעת לחצים על שר הביטחון 'לדחות' את המכרז. כל דחייה פירושה עיכוב ולמעשה ביטול הפרויקט. מדובר במגה פרויקט שיביא למהפך משמעותי בנגב ואין שום הצדקה לתקוע מהלך משמעותי כזה, שיביא לעשרות אלפי מקומות עבודה חדשים באזור".


ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "מעבר צה״ל דרומה הוא פרויקט לאומי בקנה מידה היסטורי עם משמעויות רבות. חלק מההיבטים נבחנים כעת במערכת הביטחון, במסגרת עבודת מטה מקיפה שנערכת בנושא".