את חלק ב' של הפודקאסט פתחו טל לב רם וח"כ יאיר גולן ('העבודה-גשר-מרצ') בהתייחסות למצב ברצועת עזה ולאפשרות להגיע להסדרה עם חמאס. "אנחנו עושים מלחמה ואין שום מדיניות אחריה. העובדה שמדינת ישראל לא מסוגלת לספק לתושבי הדרום ביטחון לאורך זמן היא בלתי מתקבלת על הדעת, זו בכיה לדורות וזה נובע מקוצר ראות מדיני", אמר גולן. 

בהמשך דבריו, הביע סגן הרמטכ"ל לשעבר את דעתו על התנהלותו של הדרג המדיני בהיבט המבצעי: "אנחנו צריכים מנהיגות שיש לה אסטרטגיה, שיש לה מדיניות. דרג מדיני צריך לקבל לפעמים החלטות קשות, שבחלקן יש גם נטילת סיכונים מסוימת, אבל זה מה שמצופה מדרג מדיני" אמר גולן, וקבע: "אתה לא יכול להיות באמת מדינאי מבלי שיש לך יכולת ליטול סיכונים".

"בעיני היה אפשר לקדם ולהגיע להישגים הרבה יותר משמעותיים ממה שהשגנו בפועל. הכול זה גרירת רגליים, שום דבר לא התקדם כפי שצריך", אמר האלוף במילואים. "התופעה הפוליטית המדהימה היא, שהציבור הישראלי לא בא חשבון עם ראש הממשלה ושריו על הכישלון המתמשך הזה", הוסיף. 

ח"כ גולן טען כי הסדרה עם חמאס עדיפה על פני מבצע צבאי רחב היקף נוסף ברצועה והדגיש כי השבויים והנעדרים צריכים להיות חלק מעסקת ההסדרה. בהמשך סייג גולן את דבריו, ואמר כי במידה וחמאס יבחר בדרך הטרור, "צריך ללכת למבצע צבאי רחב היקף ולרסק את הזרוע הצבאית של חמאס. אם עזה ממשיכה לייצר טרור פעיל, אז אין ברירה אלא לחזור לתוך עזה ולהרוג את אלה שמחוללים את הטרור הזה".

"צבא אסד לא מסוגל להגיב וליזום"

בהמשך השיחה, דנו השניים במצב הביטחוני בצפון; סגן הרמטכ"ל לשעבר טען כי גמישות הפעולה באזור "נובעת מהחולשה המוחלטת של צבא אסד. היום אנחנו מבינים שצבא אסד לא מסוגל להגיב וליזום פעילות התקפית נגד צה"ל ולכן אנחנו לוקחים יותר סיכונים". לדבריו, "נקודת התורפה המרכזית של צה"ל היא בצבא היבשה, הנקודה הזאת לא מטופלת מספיק טוב באופן מתמשך. אני חושב שראוי שצה"ל יחזור לשולחן השרטוטים ויחשוב שוב על צבא היבשה ואיך הוא הופך אותו לצבא מנצח".

בהתבסס על נסיונו הצבאי רב השנים, טען גולן כי "היכולת לא לאפשר באופן מוחלט לאויב בניית כוח היא יכולת דמיונית – אין דבר כזה. כמו שאנחנו בונים את כוחנו הוא יבנה את כוחו, זה תמיד היה כך וכנראה תמיד יהיה כך". אך מנגד, הציע ליצור "מאזן הרתעה אפקטיבי, כזה שימנע מהאויב להיכנס להרפתקאות. זה מה שקורה בעיני מול חזבאללה מאז 2006".

גולן אף ביקר בדבריו את ניהול המערכה בין המלחמות בזירה הפלסטינית וטען כי "נוהלה באופן לא אחראי", והסיבה לכך לטעמו הייתה: "כשאני שומע את שר הביטחון בנט מתהדר ומתייהר בהפעלת הכוח של צהל במב"ם זו טעות חמורה. במזרח התיכון יש הבדל עצום בין מה שמוצהר למה שמשתמע". ח"כ גולן התייחס גם לטענות הרבות לפיהן הצבא לא פתוח לביקורת, ואמר: "הלוואי והיה אפשר להשמיע ביקורת במערכת הפוליטית כמו שמשמיעים בצבא".

"טוב האדם הדואג תמיד"

נושא נוסף בו דנו השניים הוא סוגיית גיוס החרדים לצבא. גולן הודה כי הוא "מבין את הדילמה" של החברה החרדית והציע לצה"ל להרחיב את היכולת לגייס חרדים. "אני מעריך שלא יותר מאשר 30%-40% גג מבני הישיבות יתגייסו לצבא, לשאר צריך למצוא מסגרת שירות לאומי אחרת, והשאר יהיו תחת הקטגוריה של 'תורתו אמונתו'. אני חושב שזה יביא הרבה בריאות לחברה החרדית פנימה ויעשה רק טוב לישראל".

לקראת סיום הפודקאסט, שוחחו השניים על תוצאות הבחירות האחרונות בהן מפלגתו של ח"כ גולן השיגה 7 מנדטים בלבד. גולן סיפר כי על אף התוצאות, מטרת האיחוד היא "לגבש את מחנה השמאל, לייצב אותו, להחזיר את ימיו לקדם ולהגדיל אותו אט אט עד שיחזור לשלטון. קולו של השמאל הישראלי קורא להיפרדות מהפלסטינים, הוגנות כלכלית, חלוקה נכונה של העושר ונרמול היחסים בין דת ומדינה".

ח"כ גולן הביע דאגה מהאפשרות של אלימות פוליטית ואמר כי "טוב האדם הדואג תמיד, ולכן מדינה שכבר רצחו בה ראש ממשלה, בגין הסמכי אוסלו, צריכה לחשוש מאוד מאלימות פוליטית ולהיערך לכך בהתאם". הוא חשף כי  "אני רואה את זה כל יום, תפתח את הפוסט האחרון של הצל ותראה את האיום המפורש בנקיטה באלימות, ותגיד לי אתה אם אתה לא חושש. במהלך שני הקמפיינים שאותם ערכתי היו עליי איומים פיזיים". 

בסוף השיחה סיכם: "אני אומר לכל חבריי הפוליטיקאים – תיזהרו בדבריכם, הלהטת היצרים, הפוליטיקה הדמגוגית הזאת - היא מסוכנת מאין כמותה".