כוחות מסתערבים של משמר הגבול (מג"ב) שהיו בפעילות מבצעית במחנה הפליטים שועפאט, הותקפו אמש באש חיה שנורתה לעברם מאחד המבנים במקום ורק בנס לא נפגע איש מכוחותינו.

המסתערבים זיהו את מקור הירי, השיבו אש והצליחו לנטרל את אחד המעורבים שנפצע באורח קל והוא נעצר. בפשיטה על המבנה הצליחו המסתערבים לאתר ארבעה חשודים נוספים ובהם החשוד המרכזי ומי שעבורו נכנסו לפעילות והם נעצרו. כמו גם במבנה אותר ונתפס האקדח ממנו בוצע הירי לעברם של הלוחמים.  

ביציאה ממחנה הפליטים נתקלו הכוחות במפרי סדר שהשליכו לעברם בקבוקי תבערה ויידו לעברם אבנים כתוצאה מכך נפגע אחד מכלבי מג"ב בראשו והוא פונה להמשך טיפול בוטרינריה. הכוחות עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות כדי להרחיק את מפרי הסדר.

הכל החל בפעילות מבצעית יזומה של מסתערבי ולוחמי מג"ב בשועפאט במטרה לבצע מעצרו של חשוד במעורבות במספר אירועי ירי במסגרת סכסוכים בתוך מחנה הפליטים. כאשר הגיעו סמוך לאחד המבנים במקום ולאחר שכיתרו את הבית במטרה לפרוץ פנימה, נפתחה לעבר כוחות מג"ב אש חיה מה שהוביל לתגובת ירי מצד הלוחמים והמסתערבים לעבר המבנה.

הפרות סדר במזרח ירושלים (צילום: עיר עמים)
הפרות סדר במזרח ירושלים (צילום: עיר עמים)

כתוצאה מהירי נפצע אחד החשודים באורח קל, נוטרל ונעצר ובחיפוש במקום בסיוע כלבני מג"ב ובלשים אותרו ארבעה חשודים ביניהם כאמור החשוד המרכזי. כמו כן נתפס האקדח ממנו בוצע הירי לעבר הלוחמים כשהוא עם כדור בקנה וכן בזירה נתפסו עשרות קליעים וציוד לחימה נוסף.

במג"ב מדגישים כי "התגובה המהירה והנחושה של המסתערבים הביאה בסופו של דבר לכך שהחשודים בירי יחד עם המבוקש נעצרו לחקירת המשטרה ומוסיפים שהפעילות במחנה הפליטים שועפאט תימשך ואף תתגבר בתקופה הקרובה לנוכח הניסיון לפגוע בכוחות הביטחון".

תושב מזרח ירושלים בשנות ה-20 לחייו נעצר בחשד לסחר בנשק:

שוטרי משמר הגבול של משטרת ישראל עצרו חשוד שברכבו אותרו נשק מסוג קלצ'ניקוב ומחסנית מלאה בתחמושת בג'דיידה.

במסגרת המשך פעילותה של משטרת ישראל למיגור החזקה וסחר באמצעי לחימה בלתי חוקיים בחברה הערבית, הבחינו הלילה שוטרי מג"ב שפעלו בכפר ג'דיידה מכר ברכב חשוד שעמד בצידי הדרך באחת מיציאות הכפר. 

פשיטת מג״ב על מכירת נשק (צילום: דוברות המשטרה)
פשיטת מג״ב על מכירת נשק (צילום: דוברות המשטרה)

בחיפוש ברכב הצליחו השוטרים לאתר נשק מסוג קלצ'ניקוב עם מחסנית מלאה בתחמושת. השוטרים עצרו את החשוד שהיה ברכב, תושב מזרח ירושלים בשנות ה-20 לחייו שהועבר לחקירת משטרת ישראל.