מערכות ההגנה האוויריות הגיבו הערב (שלישי) למטרה שנורתה לכיוון העיר חומס שבסוריה, סמוך לשדה התעופה הצבאי  שעיראת - כך דווח בתקשורת הערבית ובסוכנות הידיעות הרשמית במדינה, סאנ״א. בנוסף דווח על תקיפה בבירה דמשק. ערוץ אל-מיאדין מסר כי יעד הטילים היה מספר בסיסים צבאיים הנמצאים ממזרח לחומס.

בנוסף דווח, כי מי שעומד מאחורי תקיפות אלה הוא חיל האוויר הישראלי, ששיגר טילים מאזור ביירות, בירת לבנון. משרד ההגנה הסורי הוציא הודעה ובה נכתב, כי "בשעה 20:25 מטוסי קרב ישראלים שיגרו כמה טילים מעל המרחב האווירי של לבנון, לעבר מזרח חומס. מערך ההגנה האווירי יירט חלק מהטילים העוינים, והפיל כמה מהם. מתבצע תחקיר כדי לברר את נזקי התוקפנות".

אם צה״ל אכן ביצע את התקיפות הללו בסוריה, מדובר באירוע הראשון מהסוג הזה מאז תחילת התפשטות נגיף הקורונה ברחבי המזרח התיכון, ובמתקפה השניה על חומס שמתבצעת מעל אדמת לבנון בחודש האחרון. ב-5 במרץ מטוסי קרב ישראלים תקפו בטילים מעל העיר צידון.

כאמור, מאז פרוץ משבר הקורונה, ישראל הורידה את נפח הפעילות שלה במב"מ (מערכה שבין המלחמות) ובסוריה בפרט, כאשר מותקפות מטרות דחופות ונכסיות בלבד.

שדה התעופה שעיראת, המקום בו ככל הנראה התרחש האירוע, נחשב כאמור לאחד משדות התעופה הצבאיים הגדולים בסוריה. באפריל 2017 הותקף המקום על ידי חיל האוויר האמריקאי, ששיגר לשדה התעופה 59 טילים מנושאת מטוסים, זאת לאחר טענות בדבר שימוש הצבא הסורי לנשק כימי באזור חאן שיחון. בדיווחים של האופוזיציה נאמר כי המטוסים שהשתמשו בנשק כימי יצאו משדה תעופה זה.