מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט ולגבות קורבנות ברחבי העולם, ועל פי הנתונים הרשמיים באיראן, אשר רבים מטילים ספק באמינותם, 44,605 בני אדם נדבקו בנגיף הקטלני וכ-2,898 מתו מהמגפה. העיתונאי צבי יחזקאלי (חדשות 13) התייחס היום (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM למצב הקשה ברפובליקה האסלאמית, והביע את דעתו בנוגע לשאלה האם כדאי לישראל לתקוף באיראן: "אם מישהו חשב לתקוף - זה הזמן". 

מה קורה עם הקורונה באיראן?
"תראה, הקורונה באיראן חושפת את החולשה של המשטר לטפל בתופעה ובמגיפה שהם לא התכוננו אליה. אתה רואה כמה חלוקת הכספים של איראן לטרור כלפי חוץ פוגעת באנשים. אנחנו לא יודעים באמת מה קורה שם כי השלטון חוסם, אבל לפי הנתונים שיש בידינו כיום, ההערכה במערב היא שהמצב הוא פי 4 יותר חמור, ושהם הגיעו כבר ל־15 אלף מתים. עושה רושם שהמחלה באיראן מתפשטת, וכבר יצאה משליטה. זה מוביל אותנו לשאול האם איראן חלשה יותר עכשיו, ותראה שהשבוע קרה משהו שלא קרה כל ימי המגיפה. על פי פרסומים זרים כמובן, חיל האוויר תקף שוב בסיסים איראנים בסוריה. זה קרה מפני שיש הערכה ישראלית שאיראן חלשה יותר כרגע גם בגרורות שלה, גם בשלוחות שלה בלבנון ובסוריה. ישראל יודעת שאיראן עם קורונה היא איראן חלשה יותר". 

אז איך מתמודדים שם עם הקורונה?
"קשה לומר שיש התמודדות אחידה, איראן היא מדינה גדולה עם קרוב ל־100 מיליון אנשים כמעט ואין שם הוראות לציבור, לא של משרד הבריאות, ולא של ראש הממשלה באופן הדוק כל כך. השלטון דואג בעיקר לעצמו, בעוד שהמחלה הזו פגעה בעיקר בשכבות השלטון. האנשים מסתגרים ורוצים לבודד את עצמם. כל אחד דואג לעצמו. מעניין לראות שכשהביאו פעילי חיזבאללה, באו לרסס ולעזור להם, כי כוחות הביטחון האיראנים עסוקים בדיכוי מרד בצבא. איראן וכוחות הביטחון שלה עסוקים עד הקצה בלהחזיק את השלטון, ואפשר לומר שהקורונה היא איום על השלטון ולא אכפת להם כמה איראנים נפגעו או יפגעו מהדבר הזה". 

האם אתה חושב שכדאי לתקוף כרגע באיראן?
"אם היו שואלים מתי לתקוף באיראן הייתי אומר שזו הנקודה החלשה שלה, ואם מישהו חשב לתקוף - זה הזמן".