בעקבות חשיפת מעריב: סוגיית עסקת האסירים בין ישראל לחמאס נמצאת בשלביה האחרונים ונכנסת לישורת האחרונה - כך מדווח הבוקר (ראשון) העיתון הכווייתי "אל-ג'רידה". העיתון מצטט מקורות שיש להם נגיעה לעסקה, שאמרו כי ישראל הסכימה לשחרר את "כל הילדים האסירים מתחת לגיל 18, כל הנשים, ונותר רק להמשיך לדון במספר האסירים הפלסטינים המבוגרים שיש לשחרר אותם"

המקור הוסיף כי "חמאס הסכים לשחרר את שני האזרחים הישראלים המוחזקים אצלו ולהעביר את גופת חייל המוחזקת אצלו מאז 2014, והעברת מידע לגבי גורל חייל שני שהארגון לא חשף פרטים עליו".

כזכור, בשבוע שעבר פורסם במעריב כי גורמים במערכת המדינית-ביטחונית סבורים כי משבר הקורונה והשלכותיו האפשריות גם על רצועת עזה, פותחים חלון הזדמנויות להתקדמות גם בסוגיית השבויים והנעדרים. 

ברצועה מוחזקים כיום אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד, וגופותיהם של לוחמי צה"ל סגן הדר גולדין וסמל ראשון אורון שאול ז"ל. ל"מעריב" נודע, כי מאחורי האמירה הכללית הזו, במערכת המדינית-ביטחונית כבר הועלו רעיונות וכי התנהלו בנושא דיונים משמעותיים עם בכירים במערכת הביטחון. יש לציין, כי סוגיית השבויים והנעדרים מעכבת את היוזמות ההומניטריות לשינוי המצב ברצועת עזה. 

בארגון חמאס מבינים, שמניעת התפשטות נגיף הקורונה בעזה היא אינטרס של עולם, ואף תביא אותם לקבל עזרה הומניטרית במהירות רבה. מנגד, בישראל מבינים שאם המצב של הקורונה בעזה יחמיר, זה עוד עלול לגרום לפיצוץ בישראל.