העיתון "אל-קודס אל-ערבי" דיווח הבוקר (חמישי) מפי מקורות שהוגדרו "מהימנים", כי מפקד צבאי בארגון חיזבאללה המכונה "חאג' עימאד" ניצל בתקיפה שיוחסה אתמול לישראל בגבול סוריה לבנון. על פי הדיווח, שני טילים נורו בהפרש 30 שניות לעבר הג'יפ, בו נסעו ארבעה צעירים (בהם בכיר חיזבאללה), לעבר מעבר ג'דידת יאבוס בין לבנון לסוריה. על פי הדיווח, "חאג' עימאד" פיקד על אנשי חיזבאללה שהשתתפו לצד הצבא הסורי, בקרבות נגד כוחות האופוזיציה, שהתרחשו בתקופה האחרונה באזור קלמון. 

כאמור, על פי הדיווחים הטיל הראשון נפל לפני הג'יפ, מה שאיפשר ליושבים בו להספיק להימלט לפני שהטיל השני פגע חזיתית בכלי הרכב. רשת "אל ערביה" הסעודית דיווחה כי אחד מנוסעי הרכב הוא מוסטפא מורנייה, בנו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה שחוסל. הנוסע השלישי מבין הארבעה הוא קצין איראני ממשמרות המהפכה, העונה לשם "עימאד כרימי", ומגיע ממחוז פארס באיראן.

על פי הפרסומים, מורנייה הבן עומד בראש יחידה 112 בחיזבאללה, אשר תפקידה העברת לוחמים מלבנון לסוריה. בדרך כלל, הוא לא מתלווה לנסיעות הללו, שבמוצעות בדרך כלל על ידי עוזריו, אך הוא מצטרף כאשר מדובר בקצינים או בנוסעים בכירים בדרגה ראשונה. ארגון הטרור טרם הגיב למתקפה המיוחסת לישראל, כך פרשן צבאי ערבי אמר לטלוויזיה הסעודית כי אם המתקפה אכן בוצעה על ידי ישראל - זהו הישג מודיעיני עצום, בו מנסים לחסל אישיות בכירה. 

לדבריו, ישראל ביצעה את המבצע המודיעיני הזה על פי מידע מדויק מהשטח - גם מבחינת הזמן וגם מבחינת מיקום גיאוגרפי. הדבר מוכיח לטענתו, כי חיזבאללה נפרץ מבחינה ביטחונית, מתוך אנשיו שמכירים את התנועות של בכירי הארגון בסוריה ובלבנון. 

רכב שהותקף בלבנון ושייך ע''פ דיווחים לחיזבאללה (צילום: רשתות ערביות)
רכב שהותקף בלבנון ושייך ע''פ דיווחים לחיזבאללה (צילום: רשתות ערביות)

כזכור, אתמול דיווחו כלי תקשורת ערביים כי כלי טיס ישראלי בלתי מאויש תקף רכב של חיזבאללה בלבנון, סמוך לגבול עם סוריה. איש לא נפגע באירוע.על פי הדיווח, הרכב שהותקף היה מסוג "ג'יפ שירוקי", והוביל משלוח נשק לעבר הצד הסורי. עדיין אין אישור סופי למטרת התקיפה ולזהות מבצעיה. רשת "סקיי ניוז ערביה" דיווחה כי בתוך הרכב היה בכיר בחיזבאללה.

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית אישרה את דבר התקיפה, אך לא חשפה למי שייך הרכב ומהו הנזק שנגרם: "הותקף רכב אזרחי באזור ג'דידה יאבוס, סמוך לגבול הלבנוני. נזקים לרכוש בלבד".