ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, התייחס הערב (שישי) בראיון לטלוויזיה הקטארית למגעים לעסקת שבויים. הוא הביע אופטימיות מהאפשרות, אך הדגיש: "הקרב עם כוחות הכיבוש נמשך". בחמאס הבהירו הערב: "לא נוותר על האסירים שלנו". הוא אמר כי "לנו יש ארבעה אסירים, חיילים ישראלים, ואנחנו מוכנים למשא ומתן לא ישיר", מבלי לנקוב בשמותיהם.

"אם מנהיגי ישראל רציניים - אנחנו מוכנים להגיע לעסקה כדי לשחרר את אסירינו. כמה צדדים ומתווכים יצרו קשר עם חמאס ובדקו מולנו את האפשרויות שנהיה מוכנים להסכים אליהן", אמר, "הצגנו להם מה עשוי להיות המפתח האמיתי לסוגיה הזאת".

בהמשך הנייה ציין "אני אופטימי לגבי אפשרות להשגת הסכם להחלפת אסירים כדי להשיג את מה שאנחנו רוצים". עוד טען בכיר חמאס כי "שחרור אסירים זו מטרה שאנחנו שואפים להשיג, למעשה בכל מחיר". לדבריו, הם הגישו הצעה למשא ומתן לא ישיר כדי להגיע לעסקה שתממש את שאיפותיהם כעם. "אנחנו בצומת היסטורי ובאיום אסטרטגי וכולם חייבים להאמין בעיקרון השותפות כדי להתעמת עם מה שאנחנו נחשפים אליו", הוסיף עוד. 

אברה מנגיסטו, אורון שאול, הדר גולדין (צילום: דובר צה''ל,באדיבות המשפחה)
אברה מנגיסטו, אורון שאול, הדר גולדין (צילום: דובר צה''ל,באדיבות המשפחה)

כזכור, הארגון הודיע כי היוזמה ההומניטרית שהציע הארגון לישראל בעניין עסקת חילופי השבויים עדיין עומדת בעינה. בהצהרה שמסר הארגון לרגל יום האסיר הפלסטיני נכתב: ״היוזמה ההומניטרית שהצענו לישראל עדיין בעינה עומדת. יוזמה זו הוצעה בשל הסכנות הרפואיות להן חשופים האסירים בצל מגיפת הקורונה. הדלת פתוחה בפני כל מתווך שבידיו תשובות רציניות ומהותיות מישראל להצעה שלנו".