משמרות המהפכה האיראניות הודיעו הבוקר (רביעי) כי שיגרו את הלוויין הראשון של המדינה לחלל החיצון, כך פורסם בטלוויזיה האיראנית הרשמית. עוד פורסם כי "הלוויין נכנס למסלולו". בדיווח נמסר: "הלווין הצבאי הראשון של איראן, נור, שוגר ממרכז המדינה בשני שלבים. השיגור היה מוצלח והלוויין נכנס למסלולו המיועד". 

הלווין הצבאי האיראני ''נור'' (צילום: רשתות ערביות)
הלווין הצבאי האיראני ''נור'' (צילום: רשתות ערביות)

בפברואר האחרון, הודיע משרד ההגנה האיראני הודיע כי שיגור הלוויין "זאפאר" נכשל. כאמור, על פי הדיווחים הלוויין מתוצרת איראנית לא הצליח להיכנס למסלול התעופר המדויק שלו. "השיגור היה מוצלח והשגנו את רוב המטרות שלנו", נטען בטלוויזיה הרשמית, "למרות זאת, הלוויין לא הגיע למסלול המיועד שלו". כאמור, הלוויין שוגר ממרכז החלל על שם חומייני בסמנאן והוא הגיע להגיע למהירות 7,400 קמ"ש בחלל.

יש לציין, כי איראן שיגרה את הלוויין הראשון שלה "אומיד" (תקווה), ב-2009 ואת הלוויין "רסד" (תצפית) ביוני 2011. ב-2012 הודיעו השלטונות במדינה, כי הצליחו לשגר את הלוויין השלישי "נאוויד" (הבטחה), אך בשנה שעברה נכשלו לפחות שני שיגורים שלה, כאשר באחד מהם אירע פיצוץ בכן השיגור. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, רמז לקשר אמריקאי להכשלת השיגור האיראני. שכן, בוושינגטון טוענים שקיים קשר בין תוכנית החלל האיראנית לבין פיתוח טילים בליסטיים ארוכי טווח.