שר הביטחון, נפתלי בנט, התייחס היום (שלישי) למצב הביטחוני, על רקע יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, ומסר כי "עוד לא הגענו לרגע בו אויבי ישראל משלימים עם קיומה של מדינה יהודית בארץ ישראל״.

״לצערי, אינני יכול להבטיח שזה יקרה בדורנו״ המשיך בנט, ״גם בעצם ימים אלו המשטר האיראני וזרועותיו פועלים בניסיון לפגוע במדינת ישראל ובאזרחיה. רק זאת אוכל להבטיח: מדינת ישראל לעולם לא תפקיד את בטחונה בידי אחרים. אנחנו נגן על עצמנו בכוחות עצמנו. אנחנו נמשיך להעביר את המערכה לשטח האויב״.

״עברנו מבלימה של התבססות איראן בסוריה, לדחיקתה משם, ולא נפסיק״ הוסיף בנט וסיכם כי ״לא נאפשר עוד לאיומים אסטרטגיים לצמוח מעבר לגבולותינו, מבלי שאנו פועלים. חיילי צה"ל ומפקדיו בוטחים ונחושים, ובעזרת השם ננצח".

כזכור, ביום ראשון בלילה דווח בסוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה, ״סאנא״, על תקיפה ישראלית באזור דמשק. בנוסף, הטלוויזיה הסורית דיווחה הבוקר כי שלושה אזרחים, בהם ילד, וכן ארבעה אנשי מיליציות פרו-איראניות, נהרגו, ועוד ארבעה בני אדם נפצעו, כתוצאה מנפילת רסיסי טילים. מרכז המעקב הסורי מסר כי "התקיפות כוונות לאזור דרום ודרום מערב דמשק, אזורים שהם מוקדים של המיליציות הפרו איראניות וחיזבאללה. לא ידוע על נפגעים בשורותיהם".

כמו כן, שר הביטחון בנט ממשיך להיות אחד ממקבלי ההחלטות הבולטים ביותר במשבר הקורונה, אף על פי שייתכן כי לא יישאר בתפקידן לעוד זמן רב, עקב ממשלת האחדות המסתמנת וכנסיתו הצפויה של יו״ר כחול לבן בני גנץ לתפקיד. בהצהרה מיוחדת לתקשורת להמשך ההתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה, שקיים ביום ראשון, אמר בנט כי "הגיע הזמן לפתוח את מדינת ישראל וכלכלת ישראל מחדש. המערכה הגדולה צריכה לעבור מהמלחמה בקורונה, לשיקום מהערכות שניזוקו".