האם ישראל וחמאס בדרך לעסקת חילופי שבויים נוספת? דיווח בשבועון הגרמני "דה צייט", לצד כלי תקשורת שונים באירופה, הצביע הבוקר (רביעי) על ההיתכנות הממשית לביצוע עסקת חילופי השבויים שנרקמה במהלך החודשים האחרונים בין ישראל וחמאס. כאמור, שני הצדדים נמצאים במגעים מסויימים במהלך השבועות האחרונים, אך במגעים אלו לא נרשמה התקדמות משמעותית.

עסקת השבויים נועדה להבטיח את החזרת גופותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו בעת מבצע צוק איתן בקיץ 2014, הדר גולדין ז"ל ואורון שאול ז"ל לצד האזרח הישראלי שחצה את גדר הגבול לעבר רצועת עזה, אברה מנגיסטו, הנמצאים בשבי חמאס.

אברה מנגיסטו, אורון שאול, הדר גולדין (צילום: דובר צה''ל,באדיבות המשפחה)
אברה מנגיסטו, אורון שאול, הדר גולדין (צילום: דובר צה''ל,באדיבות המשפחה)

על פי הדיווח בשבועון הגרמני, דיפלומט שוויצרי, בעל קשרים עם מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, יהיה מעורב בהליכי המשא ומתן, ולצד דיפלומטים ממדינות נוספות, כגון גרמניה, יובל ההסכם המתהווה בין שני הצדדים. הדיפלומטיה הגרמנית, על פי הדיווח, תוביל גם את ציר התיווך מול הגורמים המצרים המעורבים במשא ומתן.

כזכור, לפני שבוע פורסם במעריב לראשונה כי ירון בלום מתאם השבויים והנעדרים מטעם הממשלה עדכן את משפחות גולדין ושאול על המגעים עם חמאס. זאת ועוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בשבוע שעבר את ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים, לשיחה בקו מאובטח, על המגעים עם חמאס בנושא.