ורדה פומרנץ, אמו של דניאל פומרנץ שנפל במבצע צוק איתן, התייחסה היום (שלישי) בגל צה"ל לנפילתו של לוחם גדס"ר גולני עמית בן יגאל ולפוסט שפרסם המרגש שפרסם ביום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה לזכר בנה. 

"הלב נקרע, הייתי בשוק מהרגישות של עמית שלא הכרתי", אמרה ורדה בפתח דבריה. "עמית מכיר אותי, אני מעורבת מאוד בהליך החינוכי של תלמידי בליך מאז שבני נפל. אין לי ספק שעמית צעד בצעדת דניאל פומרנץ בעיר רמת גן. כשקראתי היום את מה שכתב עמית על להיות גולנצ'יק - אם לא הייתי יודעת שזה עמית הייתי חושבת שזה דניאל. פתאום דניאל הוא חלק מהחיים שלו, ולצערי גם חלק מהמוות שלו". 

דניאל פומרנץ ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
דניאל פומרנץ ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

"הם עושים את זה כי הם ילדים מדהימים שחונכו על ערכים, שיודעים מי צריך לשמור על הארץ שלנו", הוסיפה פומרנץ. "אין אבסורד גדול יותר ממה שאנו חווים ורואים היום על מחלוקות אל מול ילד כזה שיושב וכותב את זה כשהוא חייל". 

את דבריה חתמה באומרה כי "אין לי ספק שבצה"ל ימסרו להוריו כל מה שיודעים על הנסיבות. הדבר המשמעותי באמת זה שהוא איננו. הבן שלי נפל בקרב, אבל האמת שהפעילות של עמית וחבריו, ואני בקשר עם חלק מהאנשים שמשרתים איתו, היא כזו שהצבא מצא אותה כחשובה. זה לא משנה אם זה היה כדור או אבן שהצליחה להיכנס. הוא איננו ועם זה צריך להתמודד. קשה מאוד להתמודד עם מוות שנגרם בתאונה או רשלנות, אבל זה לא המקרה. מדובר פה בפעילות של לוחמים, שצריך לבצע אותה. זה היה תוך כדי פעילות מבצעית".