כלי תקשורת פלסטינים מדווחים כי המצוד אחר המחבל שהשליך אבן והרג את חייל צה"ל, עמית בן יגאל, נמשך הערב (שלישי), כוחות הביטחון נפרסו בכפר יעבד, בו אירעה התקרית הלילה, ובסביבתו.

מעל עשרה פלסטינים נעצרו בכפר, לרבות תושבי הבית שבן יגאל נהרג בסמוך לו, במהלך פעילות מעצרים של כוחות צה"ל. עוד מדווחים כלי תקשורת פלסטינים כי צה"ל נכנס הערב לכפר עם כלים כבדים, וכי נראה שקיימת הערכות לפעולה רחבה.

הלווית סמ''ר עמית בן יגאל ז''ל  (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
הלווית סמ''ר עמית בן יגאל ז''ל (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

אלוף-משנה יאיר פלאי אמר: "במהלך הלילה האחרון פעלנו בכפר יעבד, שנמצא דרומית לעיר ג'נין, במטרה לעצור מבוקשים שחשודים בפעילות טרור ובזריקת אבנים לעבר רכבים ישראלים על הצירים בגזרה. במהלך הפעילות, ואחרי שעצרנו את כל המבוקשים, מחבל השליך סלע מגג מבנה ופגע בראשו של לוחם סיירת גולני עמית בן יגאל ז"ל".

לדבריו, "בשעות הבוקר נכנסנו לכפר בנוכחות גדולה, עצרנו מספר חשודים, התחלנו בפעילות מבצעית שתביא לסגירת מעגל על המחבל ונביא אותו לדין. צה"ל, יחד עם שאר כוחות הביטחון, ימשיך לפעות מסביב לשעון בשביל לשמור על ביטחונם של תושבי הגזרה והאזור בכלל. אני רוצה מכאן לשלוח תנחומים למשפחה ולהבטיח שנעשה מה שאנחנו יכולים, ואנחנו יכולים לעשות הרבה, בשביל לתפוס את המחבל".