טל לב רם, הכתב הצבאי של "מעריב", הסביר היום (חמישי), ב-103FM, על המצב המתוח ביהודה ושומרון, בעקבות פיגוע הדריסה שהתרחש שם, ועל המצוד אחרי המחבל שהרג את לוחם גולני רס"ל עמית בן יגאל ז"ל, בכפר יעבד שסמוך לג'נין.

ספר לנו את הפרטים על הפיגוע בשומרון.
"פיגוע דריסה בשומרון - חייל לוחם, פצוע קשה, המחבל הרוג. אני חוזר איתך לשעה 14:40, נגוהות, רכב פלסטיני, שבו המחבל, שועט במהירות - אפשר לראות את זה גם לפי הפגיעה ברכב שהוא מרוסק לחלוטין - פוגע בלוחם שנמצא מתחת לעמדה, מתחת ל'פילבוקס' ששם העמדה של החיילים, ממש בפתח היישוב נגוהות. הלוחם השני מצליח לירות במחבל, פוגע בו אנושות. המוות של המחבל נקבע מיד לאחר מכן, החייל עצמו מפונה. זה אזור שנמצא למעשה מערבית לעיר חברון, דרומית לתרקומיא, מזרחית לאזור של שקף, אמציה וכדומה. האירוע הזה הוא האירוע השלישי...".

זה מתחיל להיראות אולי כמו איזו שהיא הסלמה בשטחים, ייתכן?
"זה אירוע אחרי תקופה... גם תחת הקורונה וכדומה, הייתה תקופה יחסית שקטה, עם מעט מאוד פיגועים חבלניים - תמיד יש ביהודה ושומרון זריקות אבנים ובקבוקי תבערה, אנחנו כמובן לא מזלזלים בזה - אבל באופן יחסי תקופה שקטה. והנה השבוע תוך ארבעה ימים אנחנו רואים שני פיגועים קשים, ועוד תקרית באל פאוור, שזה לא רחוק מהמקום שבוצע הפיגוע. כלומר, אנחנו גם יודעים שהמחבל גר בכפר שהוא מאוד סמוך למקום שהוא ביצע את הפיגוע. אנחנו מכירים את הסיבוב הזה שמתחיל להסתובב עם הגלגל ואז קשה מאוד לעצור אותו. זאת אומרת, אירוע רודף אירוע, רודף עוד אירוע, ובמיוחד כשאנחנו מדברים על חברון. בחברון תמיד כשנדבק אירוע שיוצאים מחבלים לבצע פיגוע, אז אנחנו רואים שבדרך כלל יש אחרי זה עוד רעשים ועוד אירועים ועוד פיגועים. באופן יחסי מוקדם לומר 'גל הסלמה', אבל בהחלט פיגוע שני קשה ועוד אירוע שלישי. סך הכול, עם האירועים שאתה לוקח במחנה הפליטים, אל פאוור סמוך לחברון, אז זה כבר רצף אירועים די משמעותי לשבוע אחד, בהחלט".

נראה היערכות אחרת של כוחות הביטחון באזור?
"במצבים הללו, שני הדברים החשובים ביותר, אלה צירי התנועה, כי אז במקרים הללו, בין אם זאת התארגנות של תשתית טרור מאורגנת שיוצאת חוליה ורוצה לבצע פיגועי ירי, או בין אם זה אירועים כמו זה, שיוצא פלסטיני ומחליט לבצע פיגוע, צירי התנועה הם מאוד חשובים. לכן צה"ל יתמקד פעם אחת בצירי התנועה, באבטחה שלהם. ובפעם השנייה זה קשור לאבטחת היישובים. הגברה או תגבור כוחות בשלב הזה, אנחנו כנראה לא נראה, זה רק במצבים יותר קיצוניים. אבל כן תראה יותר תנועה על הצירים, יותר חידוד של הנחיות לחיילים - איפה נמצאים סמוך לכביש ואיפה לא נמצאים. ובעיקר להימנע מטעויות, שזה הרבה פעמים דבר שמונע את הפיגועים".