במרחב שפלה במשטרה פתחו הערב (חמישי) חקירה, לבירור נסיבות פגיעה בחדיווח לקת הקבר של החייל שהובא אמש למנוחות, סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל, בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר יעקב. הערב התקבל במשטרה מצה"ל, לפיו אלמונים חפרו באזור חלקת הקבר של החייל המנוח בן יגאל ז"ל. התלונה התקבלה לאחר שמידע הגיע לצה"ל ולמקום נשלחו צוותים יחד עם אביו של המנוח, שקיבל את הדיווח מצה"ל, הגיעו לבית העלמין וביצעו בדיקה שאכן לא פגעו בכבודו של המת. מחקירה ראשונית, מסתמן כי השחתת הקבר לא נעשתה על רקע לאומני, אלא ככל הנראה על ידי אדם מעורער בנפשו.

בעקבות האירוע, הציב צה"ל חיילים מחטיבת גולני ששומרים בשלב זה עד שתתבצע אטימה מוחלטת שלו. כאמור, המשטרה פתחה בחקירה, נמצאים בבית העלמין כעת חוקרי משטרה ומז"פ (מחלקת זיהוי פלילי) ואוספים ממצאים ממתחם הקבר בניסיון להתחקות אחר מי שעומד מאחורי המעשה. במשטרה מתכוונים לגבות עדויות גם מאנשי חברת קדישא על מנת לשלול אפשרויות שמדובר בטעות, כמובן, החקירה בראשיתה. בצה"ל ובמשטרה רואים את האירוע בחומרה רבה. טרם נעצרו חשודים.

חילול חלקת הקבר של חלל צה''ל עמית בן יגאל ז''ל (צילום: צילום פרטי)
חילול חלקת הקבר של חלל צה''ל עמית בן יגאל ז''ל (צילום: צילום פרטי)

ראש מועצת באר יעקב, ניסים גוזלן, אמר בתגובה לאירוע: "הערב בשעה 19:00הוזעקתי לבית העלמין לחלקה הצבאית, לאחר שחברת קדישא ששהו במקום הבחינו בסימני חפירה בחלקת הקבר של רס"ל עמית בן יגאל הי"ד. מיד הוריתי להזעיק את משטרת ישראל וגורמי צה"ל וכמובן את מח' השיטור העירוני שלנו. כשהגעתי לחלקת הקבר הטריה נחרדתי לגלות את סימני החפירה במקום. לאחר שהגיעו גורמי המשטרה וצה"ל הזעקנו למקום את אביו של הלוחם המנוח, ברוך שיבדל"א. למרבה המזל לא התגלה שום חילול של כבוד הנפטר.

"הוחלט לפעול מידית ולמלא את חלקת הקבר בבטון שימנע הישנות של מקרה כזה. בנוסף הוריתי על הצבת מאבטחים בחלקה הצבאית. גורמי הצבא גם הם החליטו להציב חיילי גולני שישמרו על חלקת הקבר וגם משטרת ישראל הציבה מצידה אבטחה במתחם בית העלמין. בשם מועצת באר- יעקב ובשמכם תושבים יקרים, אני שולח חיבוק לברוך ונאוה הורי הלוחם ולבני משפחתו. נעשה את הכל על מנת לשמור על כבוד חיילינו חללי צה"ל ונפעל להנצחת זכרם".

כזכור, בן יגאל, תושב רמת גן, בן 21 במותו, נהרג שלשום במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים בכפר יעבד, הסמוך לג'נין, שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה". במהלך האירוע, שהתרחש בארבע וחצי בבוקר, הושלכה אבן לעבר החייל, ככל הנראה מהבית האחרון בכפר, ופגעה ישירות בראשו של הלוחם שנפגע באורח קשה מאוד. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, ושם נקבע מותו. בצבא ציינו כי הלוחם חבש קסדה, אך האבן שהושלכה לעברו הייתה גדולה ופגעה ישירות בראשו. מדובר בהרוג הראשון השנה בפעילות מבצעית.