ישראל עומדת מאחורי מתקפת סייבר רחבת היקף שפגעה ב-9 במאי בנמל שאהיד ראג'עי, שנמצא בדרום איראן - כך דווח הלילה (שלישי) ב'וושינגטון פוסט'. בנוסף, על פי גורמים בכירים שהוזכרו בדיווח, ארה"ב הייתה שותפה לאותה מתקפה.

על פי גורמי מודיעין אמריקאים, המתקפה על הנמל באיראן, שפגעה בתנועה באזור הנמל למשך ימים ארוכים, בוצעה על ידי ישראל, ככל הנראה כנקמה על הניסיון של איראן לפגוע במערכת המים המרכזית בארץ, באמצעות מתקפת סייבר.

לפי הדיווחים בתקשורת האמריקאית, האירוע התרחש כאשר נעשתה הפסקת פעילות פתאומית ובלתי מוסברת בנמל האיראני ב-9 במאי, כאשר מערכת המחשוב, האחראית לתנועת הספינות וכלי השיט במקום, קרסה והדבר גרם לעומס גדול על הנתיבים המובילים לנמל. זמן קצר לאחר מכן, לפי מה שפורסם בדיווח, אנשי מודיעין איראנים גילו כי מדובר בפעולת סייבר מתוכננת.

הסיבה לפעולה הזו שמיוחסת לישראל, לפי אותו דיווח אמריקאי, הוא הנסיון האיראני, במהלך חודש אפריל, לבצע מתקפת סייבר נגד תשתיות מים בישראל, כפי שדווח ברשת "פוקס ניוז" האמריקאית לפני כשבועיים. כאמור, איראן הואשמה לא פעם בביצוע מתקפות סייבר על יריבותיה השונות, ומדובר בנשק שהיא עושה בו, על פי הדיווחים, שימוש רב.