פעילים ועיתונאים פלסטינים פתחו היום (שבת) בקמפיין מקוון להחרמת חשבונות המדיה החברתית של מתאם פעילויות הממשלה בשטחים האלוף כמיל אבו רוקון. ההחלטה התקבלה בעקבות החלטתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להתנער מההסכמים עם ממשלת ישראל והממשל האמריקאי ובכללם אלו הביטחוניים, בשל הכוונה הישראלית לספח שטחים בגדה המערבית, במסגרת "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. 

היחידה עליה ממונה מתאם פעילויות הממשלה בשטחים עוסקת בתיאום סוגיות אזרחיות בקרב ישראל, ארגונים בינלאומיים, דיפלומטים ופלסטינים. המשימה העיקרית שלה היא להקל על סוגיות הומניטריות ופרויקטים כלכליים ותשתיתיים בגדה המערבית וברצועת עזה. 

במסגרת הקמפיין, מפצירים אנשי תקשורת ופעילים פלסטינים להפסיק לעקוב אחר החשבונות של אבו רוקון, שבדף הפייסבוק שלו יש יותר מ- 600,000 לייקים, ואחרי חשבון הטוויטר שלו עוקבים למעלה מ-11,000 בני אדם.

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אבו מאזן (צילום: פלאש 90)

היחידה עליה אמון אבו רוקון משתמשת בחשבונות כאמור בעיקר במטרה ליידע פלסטינים על פעילויותיה השונות, ובמיוחד בהנפקת היתרים לעובדים, חולים וסוחרים בכניסה לישראל. בשלושת החודשים האחרונים, היחידה השתמשה בחשבונות המדיה החברתית שלה כדי לספק לפלסטינים מידע ונתונים אודות התפשטות מגיפת הקורונה.

"זה מחפיר ובוגדני עבור כל פלסטיני חופשי שמכבד את עצמו, לשבח את קצין הכיבוש דרך חשבונותיו", קראה אחת מכרזות הקמפיין.
מספר פלסטינים סיפרו כי הם זעמו כאשר גילו שיש להם ולאבו רוקון חברים משותפים: "גיליתי שיש לי 135 חברים משותפים עם המתאם" אמר בסמן אל-חאג' בפייסבוק והוסיף: "אם אתה רוצה להיות חבר של הקצין הישראלי, אתה לא יכול להיות גם חבר שלי".