בצל הצהרות הסיפוח, התייחס הבוקר (שלישי) אלוף במילואים אבי מזרחי לפנייתו של שר הביטחון בני גנץ לרמטכ"ל אביב כוכבי, בנוגע להאצת ההיערכות הצבאית למהלך. בראיון בתכנית של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM אמר מזרחי כי "מהלך חד צדדי הוא טעות"

"הצבא צריך להיות מוכן לכל תרחיש אפשרי, הוא מכין את עצמו כדי שבבוקר שלמחרת הוא לא ייתפס לא מוכן", הסביר מזרחי. "אם זה יקרה או לא בשטח זו שאלה טובה, לי זה ברור שזה לא יעבור בשקט, אני לא אומר שזה יקרה מחר בבוקר, אבל בפירוש מתישהו יתפרץ".

וגם: במשרד החוץ זועמים: ״אין עבודת מטה בנושא הריבונות״

עד לאיזה רמה זה לא יעבור בשקט?
"זה יכול לחזור להתקוממות עממית - מה שמכונה בשפת העם אינתיפאדה, זה יכול להיות חמוש, בקרבת נשק חם או ללא נשק חם, זה יכול להיות מהומות או הפגנות לא אלימות. אני לא רואה סיבה שהרשות הפלסטינית תוותר על מעמדה כיום כפי שהוא בתוך יו"ש, אבל אני חושש מזה שהציבור שלה יגורר אותה לשם".



אנחנו רואים את ההודעות של אבו מאזן על הפסקת התיאום הביטחוני, איך זה ישפיע על ירדן?
"דיברתם על המוכנות של צה"ל, יש פה הרבה מאוד אלמנטים שנצטרך לקחת בחשבון. הדבר המרכזי שאני מטיף לו ואומר אותו בכל מקום שאני מתראיין זה שלפחות יעשו עבודת מטה כממשלה, שיבינו רגע את המשמעויות ואז יחליטו אם לעשות או לא לעשות. אני אישית לא רואה שום יתרון שזה ייתן לנו הסיפוח או החלת הריבונות בשם המכובס. מה זה ייתן לנו? מה זה ייתן לנו שאנחנו לא יכולים לעשות היום בשטח? שאנחנו שולטי כבר למעלה מ-50 שנה. יש לנו עליונות מודיעינית, אנחנו מגיעם לכל מקום שאנחנו רוצים להגיע ואנחנו יחד איתם מונעים טרור".

המהלך הוא טעות?
"אני חושב שמהלך חד צדדי בכל אירוע הוא טעות וראינו מה קרה לנו במהלכים חד צדדיים שעשינו באזור הזה בעשורים האחרונים. מהלך חד צדדי הרע במיעוטו, אני חושב שתוכנית טראמפ, אם אתה לוקח את כל התוכנית ומנסה רגע להגיע להידברות עם הצד השני, בדרך כזו או אחרת על התוכנית שהיא בסך הכול תוכנית שמסוגלת לצאת לפועל עם שינויים כאלו ואחרים, אבל כרגע אנחנו הולכים למהלך חד צדדי שאני מקווה שלא יקרה. דרך אגב, מאמין שלא יקרה. אני לא חושב שבראשון ליולי זה יקרה כי תאריכים נזרקו לאוויר מספיק, אבל צריך להתכונן לכזה מהלך. הצבא יעשה את שלו, שר הביטחון הנחה את מה שהוא הנחה ואני חושב שהם יהיו מוכנים. השאלה היא למה אנחנו צריכים להגיע לסיבוב נוסף לאלימות ולשפיכות דמים בשני הצדדים בשביל בסוף לחזור לאותה נקודה?"