מערב פרוע בנגב: חיילי צה"ל בבסיס צאלים הותקפו על ידי תושבים בדואים שניסו לגנוב ציוד צבאי מהבסיס, כך נמסר מצה"ל. חקירה ראשונית מעלה שהחיילים ניסו לתפוס את הגנבים, אך תוך דקות הוקפו על ידי קבוצת מתפרעים שבאו לסייע לחבריהם. 

הגנבים וחבריהם הקיפו את הג'יפ הצבאי עם הרכבים האזרחיים שלהם, וכשאחד החיילים חש מאוים הוא ירה באוויר. לאחר מכן קראו הקצינים למשטרה שהגיעה לזירה. 

מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך אימון בשטחי האש של בסיס צאלים, זיהו מספר קצינים חשד לגניבת ציוד צבאי ממקום האימון וביצעו מרדף אחר הרכב החשוד. במהלך המרדף הגיעו רכבים חשודים נוספים והקיפו את הג'יפ של הכוח באופן מאיים ועברייני. הקצינים דיווחו למשטרת ישראל על האירוע ועצרו בצד הדרך".

"לאור ההתקהלות המסוכנת שנוצרה סביבם לאחר העצירה, ירה אחד הקצינים כדור באוויר. שוטרים הגיעו למקום והוגשה תלונה כלפי המעורבים באירוע. בנוסף בוצע תחקור ראשוני על ידי המפקדים והופקו הלקחים הרלוונטיים לאירועים מסוג זה. צה״ל רואה בחומרה ניסיון פגיעה מכל סוג שהוא בחיילי צה״ל".

מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה כל ניסיון פגיעה בחיילי ורכוש צה״ל, ובהתאם עם קבלת הדיווח אודות הארוע, הגיעו למקום כוחות משטרה ונפתחה חקירה שעודנה בראשיתה. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות, לפעול למיצוי הדין עם המעורבים ולהיאבק בעברייני הרכוש ובריונות הכביש באשר הם".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה מסר: "משטרת ישראל, מחוז דרום ואני לא נישאר אדישים להתפרעויות בכבישי הדרום ולתופעת הגניבות מבסיסי צה"ל. המשך יבוא".

מתנועת רגבים נמסר בתגובה כי "הגיע זמן ריבונות. גם בנגב! בזמן שכולם מתעסקים בריבונות (הבאמת חשובה!) ביהודה ושומרון, הנגב ממשיך להיות הפנים המביכות של מדינת ישראל. ג'יפ צה"לי, לא פחות ולא יותר, מוקף בנהגים פראי אדם, הנוסעים על השוליים, צופרים ועושים תנועות גסות. וכל זה מוצג בטיקטוק בגאווה. ממשלת ישראל חייבת להתעורר".