שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, הזהיר בישיבה וירטואלית של וועידת המדינות התורמות לרשות הפלסטינית כי למהלך הסיפוח, אם ייצא לפועל יהיו השלכות הרות אסון על המאמצים לכינון שלום אזור ועל היחסים בין ישראל לירדן. הוא הפציר בקהילה הבינלאומית למנוע את יישום החלטה הסיפוח: "מניעת הסיפוח היא שמירה על השלום".

הבכיר הירדני הוסיף כי מה שעומד בראש סדר העדיפויות ב"רגע המכריע הזה" הוא למנוע את הסיפוח ולמצוא אופק להשקה מחדש של המשא ומתן לשלום על בסיס פתרון שתי המדינות והחוק הבינלאומי.

כזכור, אתמול התייחס שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות, אנוואר גרגש, להצהרות הסיפוח הישראליות, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "כל צעד חד צדדי של ישראל לסיפוח חלקים מהגדה המערבית יהווה מפלה רצינית לתהליך השלום במזרח התיכון".

אנוואר קרקאש, שר החוץ של איחוד האמירויות (צילום: רויטרס)
אנוואר קרקאש, שר החוץ של איחוד האמירויות (צילום: רויטרס)

לדבריו, "השיח הישראלי על סיפוח אדמות פלסטיניות צריך להיפסק. כל מהלך ישראלי חד-צדדי יערער את ההגדרה העצמית של הפלסטינים ויהווה דחייה של הקונצנזוס הבינלאומי והערבי ביחס ליציבות ושלום". 

נתניהו אמר בדיוני הקבינט לאחרונה כי הסיפוח ייצא לדרך ב-1 ביולי. ואולם, ביום שישי פרסמנו כי למרות הכרזות ראש הממשלה, צה"ל לא קיבל עד עכשיו דרישה להכנת נייר עמדה או מסמך בנושא העוסק במשמעויות בשטח לפעולות הנדרשות על מנת לספח שטחים.