בתום פעולה מבצעית משותפת: שב"כ התיר היום (ראשון) לפרסום כי בתום פעילות משותפת, יחד עם חיילי צה"ל ושוטרי משטרת ישראל, נתפס ונחקר במהלך השבועות האחרונים נזמי אבו בכר, זאת בעקבות פיגוע השלכת האבן שאירע בכפר יעבד ב-12 במאי השנה, במהלכו נהרג סמל ראשון עמית בן יגאל ז"ל. 

אבו בכר בן ה-49 הינו תושב הכפר בו אירע הפיגוע. הוא השליך אבנים מגג ביתו בליל האירוע בו נהרג הלוחם, ונעצר שעות ספורות לאחר התקרית על ידי השב"כ ולוחמי סיירת גולני, יחד עם שלושה חשודים נוספים. במהלך החקירה היה קושי להוכיח מי מבין הארבעה ששהו על הגג בעת זריקת האבן הקטלנית, הוא האחראי למעשה. 

כאמור, כלל החשודים יידו אבנים לעבר כוח צה"ל במהלך האירוע, מה שהקשה מאד על מאמצי החקירה. לכן, למרות שהמחבל הודה ואישר את מעורבתו בפיגוע כבר לפני כשבוע וחצי, נדרשו השלמות חקירה נוספות על מנת לקבוע כי הוא זה שאכן היה אחראי למותו של בן יגאל ז"ל.

נזמי אבו בכר (צילום: תקשורת שב''כ)
נזמי אבו בכר (צילום: תקשורת שב''כ)

הבשורה על לכידתו של אבו בכר הועברה במהלך היום לבני משפחתו של בן יגאל ז"ל, ופרטי חקירתו של המחבל הועברו לידי התביעה הצבאית, והם מצויים כעת לקראת הליכי הגשת כתב אישום. 

מפקד חטיבה מרחבית "מנשה", אל"מ יאיר פלאי, התייחס למבצע ואמר כי "בשבועות האחרונים נערך מבצע ממושך וממוקד במטרה לסגור מעגל על המחבל שחשוד בהריגת סמל-ראשון עמית בן יגאל ז״ל. מבצע זה נערך בשיתוף פעולה של כוחות הביטחון, בהובלת סיירת גולני. נמשיך לפעול בכל דרך אפשרית על מנת להבטיח את ביטחונם של תושבי הגזרה, ואת הבאתם לדין של אלו שינסו לפגוע בו".

מעצר נזמי אבו בכר (צילום: דובר צה''ל)
מעצר נזמי אבו בכר (צילום: דובר צה''ל)

מעצר נזמי אבו בכר (צילום: דובר צה''ל)
מעצר נזמי אבו בכר (צילום: דובר צה''ל)