"מי שיפגע בחיילים - ישלם מחיר כבד": בעקבות הודעת השב"כ הערב (ראשון) על לכידתו של נזמי אבו בכר, המחבל שרצח את סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל בחודש מאי השנה, מיהרו השרים וחברי הכנסת לברך את פעולת כוחות הביטחון ולהציע תנחומים לבני משפחתו של הלוחם. ראשון להתייחס לתקרית היה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבירך על הפעולה המשולבת ואמר: ״אני רוצה לשבח את צה״ל, השב״כ וזרועות הביטחון על שתפסו את הרוצח השפל של עמית בן יגאל ז״ל. נתתי הנחייה להרוס את ביתו של המרצח הזה. מי שמנסה לפגוע בנו - ידנו משגת אותו, במוקדם או במאוחר. בשנים האחרונות, אתם רואים שזה במוקדם". 

נתניהו על תפיסתו של נזמי אבו בכר (צילום: תקשורת רה"מ)

הוריו של עמית הגיבו להודעה על לכידתו של רוצח בנם בהתרגשות רבה. האב ברוך אמר: "במשך 30 יום לא עצמתי עין כמו שצריך, 30 יום חיכיתי לטלפון מיוחד, ביקשתי מכל גולני, אמרתי חוסו עליי, חוסו עלינו, אנחנו מבקשים את הטלפון הזה בכל שעה. הייתי מחבר את הטלפון שלי לרמקול. היום כשקיבלתי את הבשורה, הוציאו לי 200 טון מתוך הלב. עכשיו יהיה לי לפחות את הנחת לישון במיטה, במקום לישון על הרצפה ולהמתין גם בלילות להודעה על תפיסת המחבל. אני כל כך למטה בתוך הדבר הזה, אמרתי תודה לקב"ה שחסת עליי ועל נאוה כהורים שחוו על החוויה הקשה הזו על אדם שהודה ושיחזר. אמרתי תודה לשב"כ ולצבא שבאו להודיע לנו ולמשטרה ולפרקליטות שליוו אותנו. חיבקתי אותם אמרתי תודה".

לדבריו, הוא לא ציפה שהמחבל ייתפס כל כך מהר. "ציפיתי כל הזמן לרגע הזה. אמנם הורידו לי 200 טון מהלב, אבל נשארו לי עוד 2,000 טון. אני מאמין באמונה שלמה במערכת החוק ובשופטים, יש שופטים בירושלים ולא יעלה על הדעת שהמחבל הזה יראה שמש עד סוף ימיו. מחבל בן 49 הטיח בלוק בראש של עמית והפך אותנו לשבר כלי. עמית היה הבן היחיד שלי, ההמשכיות שלי, אחרי מה שהמחבל עשה אין ילד, אין המשכיות ואין כלום, הוא החריב לי את החיים".

בן יגאל חש לצד העצב הכבד וההקלה על תפיסת המחבל, סוג של סגירת מעגל: "הגיעו מהשב"כ, חברים של עמית מהפלוגה וחברים שלמדו איתו ביחד בתיכון בליך. הרמנו כוסית שמפניה ואמרנו שהחיינו ושהגענו לרגע הזה של תפיסת המחבל, שהודה ושחזר את הרצח המתועב".

ברוך בן יגאל, עמית בן יגאל ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
ברוך בן יגאל, עמית בן יגאל ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

גם אמו של עמית, נאווה, סיפרה לכלי התקשורת על רגע הבשורה ואמרה: "כשבעלי נכנס לחצר וצעק שתפסו אותו, לא הבנתי מה הוא רוצה. חשבתי שעמית חזר אליי, כי בדיוק עברו 30 יום וכתבתי לו מכתב, חשבתי שהוא חזר. זה היה בכי מעמקי נשמתי, אני הנחתי לעצמי. לא רק תפסו אותו אלא גם עוד מלא אנשים שהיו צריכים להיכנס מלא פעמים. אני גאה בילד שלי, הוא גיבור שלי, הוא מלך העולם שלי. אני הרוסה מעצב וכאב רב אבל משהו בגוף שלי כאב וידעתי שעמית הוא חלק מהדבר". 

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, התייחס גם הוא לאירוע בהמשך הערב וכתב בחשבון הטוויטר הרשמי שלו: "כוחותינו שמו את ידם על המחבל השפל שהרג את לוחם סיירת גולני, עמית בן יגאל ז׳׳ל. אני מקווה שתפיסת המחבל הארור, תנחם את הוריו של עמית, אותם פגשתי לפני שבוע, ולו במעט. מי שיפגע באזרחי ישראל וחיילי צה׳׳ל - ישלם על כך מחיר כבד. נגיע לכל אחד ובכל מקום". 

נשיא המדינה ראובן ריבלין כתב: "תחזקנה ידי כוחות הביטחון כולם אשר הביאו ללכידתו של המחבל שרצח את סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל אחרי לילות ארוכים וחסרי פשרות במצוד אחריו. אנו נפעל ללא רחם נגד הטרור ומבצעיו ונבטיח את שלומם של אזרחי ישראל". 

השרים הגיבו בתורם לחדשות על לכידתו של אבו בכר, בתוכם שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, שפרסה פוסט בעמוד הפייסבוק שלה: "אני מברכת את אנשי שירות הביטחון הכללי וכוחות צה״ל, שבאו חשבון עם המחבל הנתעב שרצח את סמל ראשון עמית בן יגאל ז״ל לוחם חטיבת גולני. ליבי הערב עם נאווה וברוך ההורים, שה׳ ייתן להם את הכוחות להתמודד עם החלל שנפער בלבם". 

שר המודיעין, חה"כ אלי כהן, פתח בציטוט מקראי וכתב: "אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם". יידע כל טרוריסט, כי זרועה של מדינת ישראל מגיעה לכל מקום. מחבקים ומברכים את כוחותינו על הפעולה המוצלחת של לכידת רוצחו של עמית בן יגאל הי"ד. נמשיך במערכה נגד אויבנו ככל שיידרש". 

גם חה"כ גדעון סער בירך על הצלחת הפעולה המבצעית וכתב: "מברך את צה״ל והשב״כ על מעצר רוצחו של עמית בן יגאל הי״ד. יש להרוס את ביתו ללא דיחוי".