המחבל נזמי אבו באכר, שהרג את סמל ראשון עמית בן יגאל ז"ל במהלך פעילות של סיירת גולני בכפר יעבד ב-12 במאי, נתפס אתמול על ידי כוחות הביטחון. אחד הקשיים הבולטים בחקירתו של אבו באכר, שזרק את האבן שפגעה בבן יגאל מגג ביתו, היה להוכיח מי מתוך שלושת החשודים הנוספים שנעצרו עמו שהה על הגג בשעת השלכת האבן.

המחבל, כאמור, נעצר על ידי לוחמי צה"ל וכוחות שב"כ במהלך פעילות שבוצעה בביתו ובכפר מיד לאחר האירוע, כשלוש שעות בלבד לאחר הפיגוע. את המעצרים בכפר ביצעו לוחמי סיירת גולני והשב"כ.

המורכבות באירוע הזה הייתה בעיקר חקירתית, מכיוון שעל הגג, כפי שצויין, שהו שלושה חשודים שזרקו אבנים לעבר הלוחמים. לכן, למרות שהמחבל נזמי אבו באכר שחזר כבר לפני כשבוע וחצי בשטח את הפיגוע ואת זריקת האבנים, נדרשו השלמות חקירה על מנת לקבוע זאת באופן חד משמעי.

עמית בן יגאל ז''ל, נזמי אבו בכר (צילום: דובר צה''ל)
עמית בן יגאל ז''ל, נזמי אבו בכר (צילום: דובר צה''ל)

גורמי ביטחון אומרים כי הקושי לא היה בחילוץ הודאה מהמחבל, שאין לו עבר בטחוני - אלא בניסיון להגיע לחקר האמת ולדעת באופן חד משמעי כי הוא זה שזרק את האבן שהרגה את עמית.

מפקד החטיבה המרחבית מנשה, אלוף משנה יאיר פלאי, אמר אתמול לאחר פרסום זהותו של המחבל כי "בחטיבה המרחבית מנשה נערך בשבועות האחרונים מבצע ממושך וממוקד בכל שעות היום והלילה במטרה לסגור מעגל על המחבל. מבצע זה נערך בשיתוף פעולה של כוחות הביטחון, בהובלת סיירת גולני".

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס גם הוא אתמול לחשיפה ואמר: "כוחותינו שמו את ידם על המחבל השפל שהרג את לוחם סיירת גולני, עמית בן יגאל ז"ל. אני מקווה שתפיסת המחבל הארור, תנחם את הוריו של עמית, אותם פגשתי לפני שבוע, ולו במעט. מי שיפגע באזרחי ישראל וחיילי צה"ל - ישלם על כך מחיר כבד. נגיע לכל אחד ובכל מקום".