דיון הטיעונים לעונש בעניינו של עמירם בן אוליאל, שהורשע בחודש שעבר בשלושה מעשי רצח וכן בניסיונות רצח והצתות בפרשת הפיגוע בדומא, נערך היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד. הפרקליטות מבקשת לגזור על בן אוליאל שלושה מאסרי עולם, 40 שנות מאסר וכן תשלום פיצויים מקסימלי. גזר הדין של בן אוליאל נקבע ל-12 ביולי.

בן אוליאל הורשע ברצח בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם הפעוט עלי ב-2015. הוא אף הורשע בשתי עבירות ניסיון רצח, שתי עבירות הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. עם זאת, הוא זוכה מסעיף המייחס לו חברות בעבירות טרור. עו"ד יצחק בם, המייצג את בן אוליאל יחד עם עו"ד אשר אוחיון, הבהיר כי יערערו לבית המשפט העליון על ההרשעה.

נציגת הפרקליטות ביקשה בדיון להטיל על בן אוליאל שלושה מאסרי עולם מצטברים בנוסף לעונש מאסר ממושך בגין העבירות האחרות. "בלבו של הנאשם גמלה החלטה לרצוח ערבים רק בשל היותם ערבים וזאת על מנת לנקום את הרצח של מלאכי רוזנפלד. ולכן הנאשם הצטייד בשני בקבוקי תבערה ועשה דרכו לכפר דומא. הפיגוע הזה הוביל לתוצאה הקשה מכל של רצח כמעט של משפחה שלמה. זוג הורים ותינוק", אמרה.

הבית שהוצת בכפר דומא (צילום: פלאש 90)
הבית שהוצת בכפר דומא (צילום: פלאש 90)

עוד הוסיפה: "ריהאם דוואבשה נרצחה ביום הולדתה ה-28. היא נפצעה קשה מאוד בפיגוע והייתה מאושפזת 38 ימים עד שנפטרה. סעד סוואבשה נרצח בהיותו בן 33. הוא היה מאושפז שמונה ימים עד שגם הוא מת. שניהם היו הורים לשני ילדים קטנים. אחמד שהיה בן חמש בפיגוע ועלי שהיה תינוק ונרצח כשישן במיטה שלו בחדר ההורים. הנאשם ביצע את הרצח המפחיד רק מתוך נקמה ומבחירה להמשיך את אותו מעגל דמים. הוא לא הכיר את סעד, ריהאם או עלי וההחלטה להמיתם הייתה קשורה רק להיותם ערבים בדומא".

"בגין שלוש עבירות הרצח בכוונה תחילה יש להטיל על הנאשם שלושה מאסרי עולם בהתאם לחוק ואנחנו נבקש מבית המשפט לצבור את מאסרי העולם לשלושה במצטבר. נבקש לקבוע שהוא ביצע רצח חריג בחומרתו. כמו כן נבקש לגזור עליו עונש מאסר נוסף וממושך בגין העבירות הנוספות שהורשע בהן, ובראשן ניסיון רצח אחמד, וכן נבקש לפסוק פיצויים", הוסיפה.

עו"ד אוחיון, סנגורו של בן אוליאל, אמר כי "התוצאה של האירוע כואבת מאוד, תוצאה קשה, שאין יהודי שלא הזדעזע כשרואה תוצאות כאלה. ההשוואה של 120 שנות טרור ערבי רצחני בנושא למול רצונו של הקב"ה להשיב את עם ישראל לארצו, לא הייתה ראויה שתיערך השוואה כלשהי למעשים חריגים ונדירים ומגונים מכל קצווי וגווני הציבור היהודי".

הסנגור הבהיר כי בתחילה יערערו לבית המשפט העליון, אך בהתאם לדין טוען בעניין העונש. לדבריו, לא מדובר בשלושה מעשים נפרדים של רצח, אלא באירוע אחד. "הבן אדם לא ידע שיש אנשים בבית, בטח שלא ידע כמה יש. אם במסננת של בית המשפט זה לא מעשה אחד אני מרים ידיים".

הבית השרוף בדומא  (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
הבית השרוף בדומא (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הסנגור הנוסף בם אמר כי יש להתייחס לאופן החקירה. "פגיעה בזכויות הנאשם בחקירה יכולה להיות שיקול לעניין העונש, זו דעת רוב בית המשפט העליון... צריך לזכור שאנחנו בשלב טיעונים לעונש מסיבה אחת - שב"כ נקט בעינויים שגרמו לנאשם למסור את הודאותיו הראשונות. השאלה עד כמה משליכה סוגיית העינויים על שאלות של צבירה ורצח חריג בחומרתו לא נידונה בפסיקה. נוכח העינויים אבקש לגזור עונש אחד של מאסר כולם ולחפוף לו את יתר העונשים וכן להימנע מקביעה לפיה הרצח היה חריג בחומרתו. מכיוון שהתנהלות רשויות החקירה הייתה חריגה".

לפני תחילת דיון טיעונים לעונש בתיק דומא בבית משפט המחוזי בלוד, התקיים עימות בין חבר הכנסת אחמד טיבי ובני משפחתו ומקורביו של עמירם בן אוליאל שהורשע ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה שהגיע לטונים גבוהים.