בעקבות אירוע פליטת כדור ביחידת יהל"ם: ממסקנות תחקיר של אירוע פליטת כדור מאקדחו האישי של חייל באחד מבסיסי צה"ל, שפורסמו היום (שני), הוחלט לנקוט בצעדי ענישה נרחבים כלפי כמה מהמפקדים והקצינים ביחידה המיוחדת של חיל ההנדסה. 

במהלך האירוע המדובר, שהתרחש ב-4 במאי השנה בבסיס במרכז הארץ והסתיים ללא נפגעים, נפלט כדור מנשקו האישי של חייל המשמש כמדריך קרב מגע ביחידה בעת ששהה בחדרו. בעקבות התקרית, החליט האלוף יואל סטריק, מפקד זרוע היבשה, למנות ועדה לבחינת המקרה, שבראשה נמצאו מפקד חטיבת אלון- אל"מ ברק רובין, לצד קציני בטיחות, קצינים מתחום הנשק בצה"ל וכן נציגים חיל הרגלים וחיל צנחנים. 

עם פרסום המסקנות הוחלט על חידוד הוראות ונהלי הבטיחות הקיימים בחיל, לצד נקיטה בפעולות משמעת וענישה של כמה מהמעורבים בתקרית. בתוך כך, ננזף מפקד יחידת יהל"ם, שהינו קצין בדרגת אלוף משנה. גם מפקד בית הספר ביחידה המיוחדת, קצין בדרגת סגן אלוף, ננזף והוחלט כי קידומו יעוכב בשנתיים. אחד מהקצינים ביחידה, בדרגת סרן, הודח מתפקידו. כמו כן, החייל שעומד במרכז הפרשה, זה שמאקדחו נפלט הכדור, נשפט בתוך היחידה, הודח מתפקידו ונשלח ל-20 ימי מאסר בכלא הצבאי.