דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, עידכן היום (שני) בשיחה עם כתבים צבאיים על הפעולות האחרונות של הצבא בנושא המאבק בקורונה, הכוללות בין היתר החמרת ההנחיות. "69 חיילים אובחנו עד כה כחולי קורונה ומצבם קל", כך אמר דובר צה"ל, "3,170 נמצאים כעת בבידוד". הוא ציין עוד כי "שלושת האלופים שנכנסו לבידוד בעקבות חשיפה סיימו אותו היום, כשהם חשים בטוב". 

תא"ל זילברמן הודיע כי "החל מיום חמישי התקיימו ארבעה מפגשים בפורום מטכ"ל, בהם התייעצנו על מספר דברים ופקדנו פקודה שתיכנס לתוקף בשעות הקרובות". הוא הדגיש: "נחזור לשיטת הקפסולות, אנחנו מבזרים את ההחלטה לרמה הפיקודית, כאשר ביחידות הפתוחות ממזערים מפגשים בין קפסולות ולגבי היחידות הסגורות - חיילים ייכנסו לקפסולה פלוגתית למשך חמישה ימים עם חזרתם מחופשה, ואז ניתן לחזור לרמה הגדודית". 

הוא הוסיף עוד בשיחה עם הכתבים: "קבענו כלל לפיו - 2 מטר מרחק 10 אנשים ישיבה 50 אנשים במתכונת פלוגתית בשטח סגור 100 שטח פתוח. כמו כן, בחדרי האוכל יישבו עד מאה איש, אלא אם יותקנו במקום מחיצות". תא"ל זילברמן ציין עוד כי "נדרשת אחריות מהחיילים הנמצאים בבתיהם - לא הולכים לעוצר יציאות, אך הנחנו את החיילים שיהיו מוכנים גם לאפשרות שיידרשו להישאר בבסיסים 30 יום, במידה ובסופו של דבר יוחלט על כך". 

"ניתן לבלות בשטח פתוח, והחיילים נדרשים להימנע משטח סגור", הסביר, "לא מאפשרים לחיילים לנסוע ברכבות בשל עומסים, אך הם יוכלו לנסוע באוטובוסים". בהמשך התייחס לקיום טקסים: "נוריד את כמות הטקסים בצה"ל ונגביל את כמות המשתתפים ל-150 אנשים, כאשר סגן הרמטכ"ל יוכל לאשר החרגות שונות".

כאמור, ביום חמישי הקרוב צפוי להתקיים טקס סיום קורס טיס. "יושבים על המתוכנת האירוע, והעיקרון הוא שרק משפחה גרעינית תגיע", הדגיש תא"ל זילברמן, "גיבושים ואימונים של חיילי המילואים יתקיימו כרגיל, וכניסת אזרחים לבסיסי צה"ל דורשת אישור פרטני של מפקד היחידה בדרגת סגן אלוף".

דובר צה"ל התייחס גם לעלייה במספר החולים וציין כי תיפתח בצפון הארץ מלונית נוספת לחולי קורונה מהאוכלוסיה החרדית. "פיקוד העורף ממוקד כרגע במגזר הבדואי ובמערך הבדיקות", הדגיש, "מרכז הידע והמדע עובד תחת משרד הבריאות, כאשר עכשיו יש כ-90 תקנים והוא ממשיך לעבוד תחת אחריות משרד הבריאות". בסיום דבריו ציין תא"ל זילברמן כי "צה"ל ערוך לסייע לרשות הפלסטינית במידה ותגיע משם בקשה כזו".