מאבטחים אזרחיים סיכלו הבוקר (שבת) ניסיון פיגוע דקירה במחסום קלנדיה, כאשר מאבטחים הנמצאים במקום עצרו חשוד כבן 20 החמוש בסכין. הצעיר, תושב קלנדיה, עורר את חשדם, כאשר הגיע ברגל למעבר כלי הרכב. המאבטחים שהבחינו בו וחשדו שנשא משהו מתחת לחולצתו, קראו לעברו ומשזה לא נשמע להנחיות ביצעו ירי באוויר לאחריו החל החשוד להימלט חזרה לכיוון קלנדיה. 

המאבטחים ולוחמי מג"ב החלו במרדף רגלי אחריו, ולאחר שנתפס - נפלה הסכין שהוסלקה על גופו. במהלך הניסיון לבצע את מעצר הצעיר, הוא התנגד, דבר שהוביל לפציעה של שניים מאנשי הביטחון באורח קל. החשוד הועבר לקבלת טיפול רפואי ולאחריו יילקח לחקירה.

מדוברות מד"א נמסר: "בשעה 09:18 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על ניסיון דקירה סמוך למחסום קלנדיה בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ל 2 גברים כבני 20 שנפצעו קל בגפיים (לא מדקירה) במהלך נטרול המחבל ויפונו בהמשך לבי"ח הדסה הר הצופים. המחבל נוטרל".

הסכין שנשא הצעיר שניסה לבצע פיגוע במחסום קלנדיה (צילום: דוברות המשטרה)
הסכין שנשא הצעיר שניסה לבצע פיגוע במחסום קלנדיה (צילום: דוברות המשטרה)

מוקדם יותר השבוע, התרחש ניסיון דקירה של שוטר ברחוב מאיר נקר בירושלים. כאמור, במקרה הזה המפגע נוטרל על ידי שוטרים נוספים שהיו באזור זירת האירוע והובא לבית החולים הדסה עין כרם בעיר. מבירור ראשוני עולה כי סמוך לשעה 16:30 זיהו לוחמי מג"ב, הממוקמים בעמדה שבין ג'אבל מוכבר לארמון הנציב, מחבל חמוש, כשהוא מגיע בריצה לעברם מכיוון ארמון הנציב, כשהיו עם הגב אליהם, ריסס עליהם גז פלפל וניסה לדקור את הלוחמים עם סכין יפנית ככל הנראה, תוך שהוא צועק "אללה אכבר".

כשבועיים לפני כן התרחש ניסיון דקירה במעבר קלנדיה, כאשר החשוד במעשה נוטרל. בנוסף, לא היו נפגעים לכוחות הביטחון במהלך האירוע. מחקירת המקרה, עלה כי החשוד שהגיע לעבר המחסום שלף סכין וניסה לדקור את המאבטח שניצב במחסום. מאבטחים, לוחמים ושוטרים שהיו במקום הגיבו במהירות, ביצעו ירי לעבר רגלו של המפגע, שנפצע, נפל ונוטרל.