הזרועות הצבאיות ברצועת עזה, ככל הנראה חמאס, שיגרו במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) מטח רקטות צבאיות לעבר הים. על פי הדיווחים בתקשורת הפלסטינית, המהלך ההפגנתי המדובר כלל מטח של כ-20 רקטות. שיגור המטח נועד לאותת לישראל על כוונות הזרועות הצבאיות ברצועה, במידה וישראל תכריז על סיפוח שטחים ביהודה ושומרון.

עוד דווח כי חמאס פרס כוחות מתוגברים לאורך גדר המערכת, והציג מחסומים רבים באזור, כדי למנוע הגעת מפגינים לגדר המערכת. כאמור, בעיר עזה מתוכננת הבוקר תהלוכה נגד הסיפוח, והמפגינים התבקשו להגיע לנקודת כינוס במערב העיר, ולצעוד בכיוון אחת הכיכרות הסמוכה לים.

כמו כן, נטען בתקשורת הפלסטינית, כי ברמאללה צפויה להתקיים אחר הצהריים עצרת מחאה נוספת נגד הסיפוח, וברשת החברתית נפוצו קריאות להגיע לכמה מוקדי חיכוך באזור רמאללה וחברון לפעילויות מחאה נגד הסיפוח.

כזכור, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, איים בשבוע שעבר על ישראל ואמר כי "ההתנגדות רואה בסיפוח הכרזת מלחמה על אנשינו". לדבריו, "אנחנו נגרום לאויב לנגוס באצבעותיו מרוב חרטה בעקבות ההחלטה הנפשעת הזו, בעזרת אללה. האשליה המתפוגגת מהווה נקודת מפנה חשובה בתולדות העם הפלסטיני והחלום הפלסטיני לשחרור האסירים וכפיית הרצון של ההתנגדות".