באשקלון חוששים מירי טילים: ראש העיר תומר גלאם הורה היום (רביעי) על פתיחת מקלטים מחשש כי ארגוני הטרור ברצועת עזה יבצעו ירי לעבר יישובי הדרום, כמחאה על תהליך הסיפוח, שהיה אמור לצאת היום לדרך. גלאם מסר כי "אנו לוקחים במלוא הרצינות את האיומים של ארגוני הטרור בעזה לחדש את הירי לשטח ישראל על רקע הדיווחים על סיפוח השטחים - ונערכים לתרחיש כזה".

החלטת ראש העיר אשקלון מגיעה לאחר שהזרועות הצבאיות ברצועת עזה, ככל הנראה אלו המשתייכות לחמאס, ביצעו במהלך הלילה שיגור של מטח רקטות לעבר הים. על פי הדיווחים בתקשורת הפלסטינית, המהלך ההפגנתי המדובר כלל מטח של כ-20 רקטות. שיגור המטח נועד לאותת לישראל על כוונות הזרועות הצבאיות ברצועה, במידה וישראל תכריז על סיפוח שטחים ביהודה ושומרון.

פלסטינים מפגינים. צפויות מחאות ברמאללה (צילום: רויטרס)
פלסטינים מפגינים. צפויות מחאות ברמאללה (צילום: רויטרס)

כמו כן, נטען בתקשורת הפלסטינית, כי ברמאללה צפויה להתקיים אחר הצהריים עצרת מחאה נוספת נגד הסיפוח, וברשת החברתית נפוצו קריאות להגיע לכמה מוקדי חיכוך באזור רמאללה וחברון לפעילויות מחאה נגד הסיפוח.

בתוך כך, שר החוץ הירדני לשעבר, מרוואן מואשר, הזהיר את ישראל מסיפוח שטחים ביהודה ושומרון, ואמר כי מהלך כזה "יהרוג את פתרון שתי המדינות". הוא הסביר כי "אנחנו פחות מודאגים מהתזמון של הסיפוח, אנחנו מודאגים יותר מזה שלממשלה הישראלית נדמה שהיא יכולה לבצע סיפוח ולשמור על מראית עין של שלום".