דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, קיים הערב (ראשון) תדריך לעיתונאים בתום הערכת מצב שקיים הרמטכ"ל בנוגע להתמודדות הצבא עם גל התחלואה השני בנגיף הקורונה. הוא חשף כי בצה"ל ישנם כעת 208 חולים מאומתים, כולם באורח קל, וכ-5000 מבודדים.

"אנחנו משניפ פאזה ועוברים לגישה של החמרה, על מנת להקטין את שטח המגע של צה"ל עם החברה בישראל", אמר זילברמן, והוסיף: "לא יהיה כרגע עוצר יציאות, אך יחד עם זאת לא רוצים לייצר יותר מדי מגע ביחדיות הלוחמות ולכן אנו עוברים ליציאות אחת ל-21 יום. נעדכן את החיילים בבית מה מותר ומה אסור, ונסכם בהמשך השבוע. בנוגע לאנשי הקבע - נותיר למפקד היחידה לקבוע את מודל היציאות שלהם".

בסוגיית המילואים אמר תא"ל זילברמן: "ככל הנראה יוחלט על עצירת אימונים המילואים של המסגרות הגדולות מרמת הגדוד. לאור המצב נפקיד על מרחק שני מטר בין המשרתים, והגבלה של עד 10 אנשים בדיון התכנסיות בשטח סגור, ו-30 איש בשטח פתוח. טקסים יצומצו לעד 50 איש, ובחדרי האוכל יוכלו להתכנס עד 100 איש. תבוטל לחלוטין נוכחות אזרחית בטקסים הצבאיים".

בנוגע לסיוע הצבא לחברה האזרחית, אמר: "אנחנו כרגע מפעיילם 11 מלוניות, ונגדיל בשתיים נוספות. נפתח מוקד אזרחי בפיקוד העורף שיסייע למשרד הבריאות".

בהתייחס לירי הערב לעבר עוטף עזה, אמר זילברמן: "לא נקבל ירי רקטות לעבר האזרחים ובשעות הקרובות תהיה הערכת מצב. אנחנו לא יודעים בשלב הזה מי ירה".