הרמטכ"ל אביב כוכבי, מינה היום (שלישי) באישור שר הביטחון בני גנץ, ועדה שתבחן את האפשרות להענקת אות מערכה למשרתים בתקופת הלחימה של צה"ל בלבנון, כך נמסר מדובר צה"ל. בהודעה נמסר כי "בראש הוועדה יעמוד רב-אלוף (מיל׳) שאול מופז, וחבריה הם ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז, מפקד גיס 479 וראש חטיבת התורה וההדרכה, אלוף יעקב בנג'ו, מפקד המכללות הצבאיות, אלוף איתי וירוב, נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, אלוף דורון פיילס, וכן האלופים (מיל׳) גיורא איילנד, משה קפלינסקי ועדו נחושתן".
 
"באם תמצא הוועדה כי נכון להעניק אות מערכה, היא תבחן גם את הנושאים הבאים- מתן שם למערכה, תקופה מזכה בקבלת האות והקריטריונים לזכאות. הוועדה צפויה להעביר את המלצותיה לראש המטה הכללי ושר הביטחון בחודשים הקרובים", נמסר מדובר צה"ל.

כזכור, לוחמי רצועת הביטחון מנהלים מזה זמן רב מאבק בנושא. עם כניסתו של גנץ למשרד הביטחון, הם פנו אליו במכתב, בו קראו לו להכיר רשמית במלחמה שהתחוללה ברצועת הביטחון בדרום לבנון. מדובר בשנים שבין סיום מלחמת לבנון הראשונה (מבצע "שלום הגליל") ועד לנסיגת צה"ל מלבנון במאי 2000 שעליה פיקד.

במכתבם כתבו חברי "ועד הפעולה להכרה במלחמה ברצועת הביטחון": "מאות מבין אחינו לנשק נהרגו במערכה ארוכה זאת, שנטלת בה חלק משמעותי כלוחם וכמפקד, אלפים נפצעו ומספר לא ידוע נפגעו נפשית בדרגות שונות – אך המשותף לכל עשרות אלפי הלוחמים שהשתתפו במלחמה הזאת הוא הגאווה על כך שהתנדבנו לשרת את המדינה שלנו כשאנחנו ניצבים בקו הראשון, מאמינים בכל לבנו שאנו מגנים בגופנו על תושבי צפון מדינת ישראל".