גורמים פלסטינים טענו היום (שבת) כי מפקד בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נחשד בשיתוף פעולה עם ישראל. על פי אותם מקורות, אותו אדם עמד בראש יחידת הקומנדו הימי של חמאס, והוא נמלט מרצועת עזה על סיפון סירת צה"ל. הבכיר לקח איתו מחשב נייד ובו "מידע מסווג מסוכן" על אותה יחידה, בנוסף לסכומי כסף ומכשירי ציתות שהיו ברשותו.

על פי המקורות, מפקד צבאי בכיר נוסף בחמאס נעצר לאחרונה בחשד לשיתוף פעולה עם ישראל. האיש, שזוהה רק כמוחמד, היה אחראי על רשתות התקשורת בשכונת סג'עייה בעזה, והכשיר את חברי החמאס בטכניקות איסוף מידע וריגול.

המקורות טענו כי החל לעבוד עם סוכנויות הביון הישראליות בשנת 2009. קשריו לכאורה עם ישראל נחשפו כאשר ביקש מאחיו שיאסוף עבורו סכום כסף שנשאר בסמוך לפח אשפה. למקורות נמסר כי האח נתפס על ידי אנשי גדודי עז א-דין אל-קסאם בעת שניסה לקחת את המזומנים.

שני האירועים הניעו את חמאס לנקוט בשורה של צעדים, כולל זימון של כמה מחבריה לחקירה ושינוי רשתות התקשורת ומספרי הטלפון של בכירים רבים. הגורמים אמרו כי הזרוע הצבאית של חמאס נמצאת כיום במצב של "היסטריה ביטחונית", במיוחד לאחר מעצרם של עשרות מאנשיה בשבועות האחרונים.

כוחות הביטחון של חמאס תפסו כמעט 500,000 דולר במזומן ומכשירים אלקטרוניים רבים המיועדים לריגול וציתות. הגורמים אמרו כי "החקירות נמשכות בסתר בחששות שמפקדים בכירים בזרוע הצבאית של חמאס עשויים להיות מעורבים ברשת הריגול".

דיווחים אחרונים במספר כלי תקשורת ערבים אמרו כי חמאס חשף ניסיונות לביצוע סדרת פיגועים ברצועת עזה, על ידי חוליה המורכבת ברובה מחברי הזרוע הצבאית של חמאס לשעבר, אשר פרשו מהארגון והחליטו לבצע פיגועים נגד מתקני ואנשי הביטחון של חמאס. מקורבים לחמאס טענו כי חלק מהחשודים היו קשורים לישראל.

בשבוע שעבר דיווח העיתון המזוהה עם חיזבאללה "אל-אכבר" כי חמאס חשף "מזימה מסוכנת של שירותי הביון הישראלים" לפתיחת פיגועים על יעדי חמאס ברצועת עזה. בדו"ח נאמר כי חמאס עצר מספר פעילים שתכננו גם לבצע סדרת פיגועי התאבדות ברצועת עזה באמצעות חגורות נפץ ואופנועים ממולכדים.

הדו"ח הגיע כמה ימים לאחר שמשרד הפנים והביטחון הלאומי שבשליטת חמאס הודיע ​​על מעצר של ארגון שתכנן לבצע פיגועים ברצועת עזה. "כחלק מחובתה לשמור על יציבות המצב הביטחוני ברצועת עזה ולהתעמת עם ניסיונות הכיבוש הישראלי וסוכניו לחדור את העורף, שירותי הביטחון הצליחו לגלות תא שמונחה על ידי ישראל כיוון שהוא ביצע פעולת חבלה נגד גורמי ההתנגדות", אמרו במשרד.