השקט הופר: הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח הבוקר (שלישי) כי במהלך התקיפות האוויריות אמש סמוך לבירה דמשק, נהרגו חמישה מאנשי משמרות המהפכה האיראניות ועוד שבעה חיילים סורים נפצעו.

סוכנות הידיעות הסורית SANA דיווחה כי מערכות ההגנה האווירית במדינה הופעלו באזור דמשק. יעדי התקיפה הוגדרו כ"יעדי עומק". רשת "אל ערביה" ייחסה את התקיפה לישראל. מסתמן כי היעדים היו מחסני אמל"ח בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק, על אף שחלק מהדיווחים העריכו כי ייכן ומדובר בניסיון חיסול לבכירים איראיניים השוהים כעת בסוריה. כמו כן, דווח על תקיפה באזור קוניטרה.

לפי כתב SANA מאזן עיון, ישראל שגרה מספר טילים מהגולן למרחב האווירי של דרום-דמשק. ההגנה האווירית נטרלה את רב הטילים והתקבל אישור לשבעה חיילים סורים פצועים.

אזור התקיפה בסוריה (צילום: רשתות ערביות)
אזור התקיפה בסוריה (צילום: רשתות ערביות)

כזכור, שישה פעילי מיליציות פרו-איראניות, בהם ארבעה אזרחים סורים, נהרגו בשתי התקיפות במחוז א-סווידא שבדרום המדינה ובמחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה, אשר יוחסו לישראל, בסוף חודש יוני. לפי הדיווח, יעדי התקיפות היו, בין היתר, עמדות של כוחות המשטר והמיליציות האיראניות בכפר על עבאס שבאזור אל-בוקמל, מזרחית לדיר א-זור.

רשת "אל-ערביה" דיווחה אז כי התקיפה בא-סווידא בוצעה אחרי שמשלוח נשק איראני הגיע לאזור. על פי דיווחים אחרים, אחד מיעדי התקיפה היה מפעל הטילים באיזור תל א-סאהן. על פי הדיווחים בסוריה, בתקיפה הישראלית השתתפו ארבעה מטוסים, ולפני הביצוע שלה - נצפו שני מטוסי קרב בגובה נמוך בגליל התחתון בדרכם צפון מזרחה, כך על פי דיווחי ראייה.