הכתב הצבאי הבכיר של חדשות 12 רוני דניאל שוחח היום (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM על המתיחות בגבול הצפון, הסביר שצה"ל לא יכול להתעלם מהמצב ולכן מתגבר כוחות, אך העריך כי לא צפויה מערכה צבאית מול חיזבאללה: "הם לא במצב לעשות משהו, הלבנונים מסובכים בפנים ועל סף פשיטת רגל של המדינה, כל מה שנשאר לנסראללה זה רק לאיים. הם יודעים מי באמת הבריון החזק בשכונה הזאת". 

מה קורה עם חיזבאללה בצפון, אנו שומעים על מתיחויות וכל מיני דברים, רוחות מלחמה, תגבור כוחות, כך נפתחו מהדורות החדשות. האר את עינינו.
"אני חושב שזו הגזמה פרועה, חיזבאללה לא במצב לעשות משהו, יש שם מתיחויות איומות בתוך לבנון וכך גם האיראנים ומה שנשאר להם הוא לאיים. צה"ל לא יכול להתעלם מהעניין הזה אז הוא מתגבר את הכוחות באזור".

אבל כשנסראללה מאיים הוא בד"כ גם מבצע.
"אני טוען שלאמירה הזו אין הוכחות. זאת אומרת, היא לא אמיתית. הוא מאיים בלי סוף, לפעמים הוא מבצע, ואז אנו אומרים הוא גם איים וגם קיים. הוא לא בדיוק מקיים ולפעמים האיום זה הדבר היחיד שיש לו וזה מה שהוא עשה".

אבל הפעילות האינטנסיבית של צה"ל בסוריה מעידה על כוונת התעצמות אמיתית של חיזבאללה.
"כוונת ההתעצמות היא אותו דבר. האיראנים מעבירים. העניין הוא שעכשיו כשאיראנים והחיזבאללה מסובכים בפנים, בסיוע הישראלי זה זמן נכון להכות בהם עוד ועוד. יש באמת עלייה בהיקף הפעילויות בלבנון בסוריה, מה שישראל עושה כי לפעמים היא לא, וזה המצב".

וכל זה לדעתך יישאר בלי תגובה? כלומר אנו מכים ומכים וכלום? הם לא יגיבו?
"המדיניות הזאת נמשכת כבר איזה שבע שנים".

סדרת הפיצוצים המסתוריים באיראן מביכה מאוד את ההנהגה שם, האם צריך לבטל אפשרות שהם ירצו לתת לנו תגובה?
"אף אחד לא מבטל את האפשרות הזאת, אבל כמו שאמרת, סדרת הפיצוצים המסתורית זה לא בהכרח ישראל, אגב, אני אומר את זה בעדינות. זה לא ישראל".

מי יכול להיות?
"אני לא יודע ,כל מיני גורמים. שמעתי את בולטון מתראיין".

אולי אלה תדרוכים לכתבים צבאיים ופרשנים מובילים כמוך, בניסיון לעמעם את המכה שאנו צפויים לחטוף.
"די עם הפאניקה הזאת, אנו לא צפויים לחטוף מכה. אני לא אומר שהאיראנים לא יעשו כלום אך הדילמה הזאת, עד כמה אתה מכה את השולחים האיראנים, את מחסני הנשק, מתישהו תבוא תגובה ברור, אין לי ספק שזה יקרה יום אחד, אך לעת הזאת גם האיראנים מסובכים במרחב הבינלאומי. הלבנונים מסובכים בפנים ועל סף פשיטת רגל של המדינה, זה לא זמן שלהם עכשיו ללכת לאיזשהו מהלך. מה שגם, שבאמת הם יודעים מי הבריון החזק בשכונה הזאת".