פיצוצים נשמעו היום (שישי) במג'דל שמס הסמוכה לגבול הסורי, כך דיווחו תושבי שכונה הנושקת לגדר הגבול. דובר צה"ל אישר את דברי התושבים, ובהודעה נמסר: "לפני זמן קצר נשמעו הדי פיצוצים סמוך לגדר הגבול עם ישראל בצד הסורי. כמו כן, נזק מרסיסים נגרם ככל הנראה למבנה ולרכב אזרחי בשטח ישראל. הפרטים בבדיקה".

כעבור מספר דקות דווח בכמה מקורות בסוריה ובלבנון, על ביצוע ירי נ"מ לעבר מטרה שניסתה לחדור למרחב האווירי הסורי. על פי הדיווחים, היעד אליו כיוונה המטרה, ככל הנראה מל"ט, היה הכפר ח'אדר.

ברשת "אל מיאדין", המזוהה עם ארגון חיזבאללה, דיווחה כי המטרה המדוברת היא מל"ט צה"לי, שהספיק לשוב לשטח ישראל. עוד דווח כי ייתכן שחלק מהרסיסים של הירי הסורי, נחתו בשטח ישראל. 


ככל הנראה, הירי בוצע מאזור הכפר הסורי-דרוזי ח'אדר, בו זוהתה ואף סוכלה פעילות של חיזבאללה בשנה האחרונה.

מוקדם יותר היום, גורם ישראלי העביר, באמצעות מוסקבה, מסרי הרגעה לחיזבאללה בלבנון, זאת לאחר שפעיל הארגון נהרג יחד עם שישה איראנים בתקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, כך דווח בעיתון הכוויתי "אל ג'רידה". עוד נטען בדיווח, כי ישראל חוששת מתגובה מתוך לבנון, שכן מזכ"ל הארגון חסן נסראללה איים בעבר בתגובה, כי יגיב לכל פגיעה בלוחמיו בסוריה. כאמור, זו הסיבה שישראל נמנעת מפגיעה בהם בתקיפות המיוחסות לה. 

בדיווח הערבי ציינו עוד כי לוחמי הארגון לא נפגעו בעשרות התקיפות המיוחסות לישראל, זאת מאז העימות הקצר בין הצדדים בספטמבר בשנה שעברה. גורם אחר העריך כי התגובה שתגיע מצד הארגון הלבנוני תהיה "מחושב" ותגיע במקום ובזמן שישראל תוכל להכילה, כדי להימנע מהסלמה כוללת באזור".